Der letzte Zug

Dramă, Război (Czech Republic, Germany)

Joseph Vilsmaier, Dana Vávrová, Shane Acker

Perathon Film-und Fernsehproduktions GmbH, CCC Filmkunst GmbH, Diamant Film

9 Noiembrie 2006

26 Ianuarie 2021

Filmul prezinta cu realism si brutalitate un transport catre lagărul de concentrare Auschwitz.Filmul descrie soarta unora dintre ultimii evrei din Berlin, în luna aprilie 1943 care au plecat dupa platforma 17 de la gara Berlin-Grunewald spre Auschwitz. Motivul cinic al epurarii este ziua de naştere a lui Hitler, si caruia acolitii sai vor să ii prezinte un cadou si anume curatarea Berlinului de evrei. Calatoria va dura şase zile, apa şi alimente sunt rare, situaţia este de nesuportat în tren. Unii dintre oameni înghesuiţi în vagoane de vite incearca sa evadeze, printre acestea, cuplul Neumann şi o femeie tânără, Ruth Silbermann. Altii oameni , copii pur si simplu mor de sete si foame. În final, este posibil ca numai Ruth Silbermann să fugă împreună cu fiica familiei . Scena finală prezinta pe fiica familiei Neumanns, cum se roagă asa cum a fost invatata de tatal sau..

08.09.2018

ma obisnuisem sa consider transportul evreilor catre lagare doar o etapa in drumul lor catre iad, stiam ca au calatorit in conditii grele, dar in literatura ce trateaza acest subiect i se acorda acestei teme cel mult jumatate de pagina; ori filmul analizeaza in detaliu aceasta etapa si te face sa constientizezi calvarul acestor oameni; filmul are scene impresionante, mi-a placut mult scena in care soldatii germani veniti dupafront il infrunta pe ofiterul SS in incercarea de a da apa si paine evreilor sau nu poti sa nu sesizezi ironia in care ajuns in lagar batranul Jacob canta Oda bucuriei.

2 0

michael_corleone

08.09.2018

un film extraordinar ce arata cu adevarat dramele si cosmarurile trecute de bietii oameni ce pentru germanii nazisti nu a contat, ci dimpotriva se comportau ca niste animale. Secventa regretabila a fost atunci cand niste suflete nevinovate, niste copilasi au murit din cauza ca mama lor nu mancase si nu bause in cursa spre moarte. Un film care m-a marcat. Nota maxima

1 0

stricted

08.09.2018