Der rote Baron

Acțiune, Aventuri, Dramă, Istoric, Război (Germany, United Kingdom)

Nikolai Müllerschön

Niama Film, Arclight Films

29 Martie 2008

29 Iulie 2021

<p>Baronul Manfred van Richthofen (Matthias Schiweighöfer) este cel mai de temut si celebru pilot al Serviciilor Germane de Aviatie. Prietenii lui piloti si el, aseamana bataliile aeriene cu niste glorioase concursuri sportive, ignorand ororile bataliilor de la sol. Dupa ce este ccidentat, van Richthofen se indragosteste de asistenta Käte (Lena Headey) si realizeaza ca el este doar manipulat pentru propaganda de catre generali.Intre dezgustul sau pentru razboi si dragostea pentru aviatie, Baronului i se ofera o pozitie departe de campul de lupta. Spre surprinderea lui Käte, acesta refunza, spunand: “pilotii care mor pe front, nu au de ales, pe cand eu da!”. In cele din urma acesta este ucis in lupta de catra Arthur Ray Brown (Joseph Finnes), la scurt timp dupa ce el si Käte isi planuisera viata impreuna!</p>

kittycat

08.09.2018

Un film exceptional .... Putine filme de razboi care mi-au placut, acesta sigur va ramane printre preferatele mele ... Dragoste, intriga ... mister ... Un film care te tine cu sufletul la gura, de la inceput, pana la sfarsit !! Nota mea este 10 !

3 2

MikeWindgren

08.09.2018

Are prea multe puncte slabe. Ce nu au inteles scenaristii e ca Manfred von Richthofen e demult o legenda. Dar una adevarata. Poate fi inutil si neplacut sa romantezi legende. Eroul este prea efeminat si prea sfasaiat de drame existentiale. Scenele de lupta seamana prea mult cu cele din "Flyboys", pana si muzica e la fel. Ai impresia in unele momente ca urmaresti acelasi film. Per ansamblu mi s-a parut ceva mai bun decat "Flyboys", avand ceva mai putine clisee si aducand un omagiu unui adevarat erou al aerului (pilotul cu cele mai multe victorii in Primul razboi mondial). Dar pentru ca a "Flyboys" a fost primul si pentru ca "Red baron" pare sa ii repete cateva aspecte, le dau aceeasi nota. Aaa, si nu mi-a placut nici faptul ca filmul a fost turnat in engleza, desi e facut de nemti. Mi se pare absurd sa vad un film cu actori germani ce intruchipeaza eroi germani ce vorbesc engleza cu accent german.

7 3

cneius

08.09.2018

Film bine realizat cu o interpretare reusita a tinarului Matthias Schweighöfer in rolul principal. Este adevarat ca este romantat dar acest lucru se petrece cu absolut toate filmele istorice. Si publicul trebuie atras nu doar istoricii. Pentru maniaci exista filmele documentare. Cit despre asemanarea cu Flyboys, aceasta se datoreaza si faptului ca, pur si simplu, asa se duceau luptele aeriene spre sfirsitul primului razboi mondial.

6 1