The Seventh Seal

Det sjunde inseglet

Fantasy, Dramă (Sweden)

Ingmar Bergman

Svensk Filmindustri (SF)

23 Iunie 2021

Ambitia bergmaniana marturisita, aceea de "a picta ca autorii frescelor taranesti medievale", dand glas, " intr-o modalitate fantastica si alegorica bucuriilor, intrebarilor si spaimelor etern umane", se realizeaza deplin in acest film. Istoria cavalerului care se intoarce acasa si strabate taramuri pustiite de ciuma - drum la capatul caruia va intalni moartea - cuprinde elemente de arta veche si folclor nordic, afirmand in acest spirit, sub jocul enigmatic al alegoriilor si in ciuda unei concluzii aparent agnostice, o mistica mai presus de puterea mortii, tipic bergmaniana. Compozitiile plastice remarcabile, de factura expresionista, impun cateva secvente antologice: scenele populare, procesiunea penitentilor, parada saltimbancilor, jocul de sah cu moartea; o stralucire stranie scalda filmul, accentuand printr-o luminozitate necrutatoare si prin folosirea repetata a solarizarilor tensiunea acelei "lumi fara aer" din filmul pe care unii il considera Faust-ul lui Bergman.

Salmoksis

08.09.2018

Pe langa intelectualitatea filmelor sale, Bergman este si un estetician aparte. Foarte frumos!

7 2

ClaudiuM

08.09.2018

Un film excelent, probabil capodopera acestui regizor. Antonius Block reprezinta un simbol al definirii eului.

3 0

Bibi_TM

08.09.2018

"Al saptelea sigiliu" este considerat astazi de criticii de film una dintre cele mai bune productii purtand semnatura regizorului Ingmar Bergman si una dintre capodoperele secolului XX. La lansare insa povestea stranie a cavalerului (Max von Sydow) care ajunge sa priveasca Moartea in ochi si chiar sa joace sah cu aceasta, jucandu-si practic viata, a stupefiat publicul. Povestea medievala, desprinsa mai curand din legende decat din sursele istorice, atmosfera intunecata, apasatoare a unei lumi decimate de ciuma, trimiterea directa la Apocalipsa Sf Ioan, Moartea interpretata de Bengt Ekerot, felul in care Bergman a stiut sa foloseasca decorurile, totul a creat o poveste care a marcat publicul. Un film de arta, cu incasari modeste la box-office, dar o capodopera regizorala si o interpretari de exceptie a lui Max von Sydow si Bibi Andersson.

6 0