Die Fälscher

Dramă, Război (Austria, Germany)

Stefan Ruzowitzky

Filmförderung Hamburg, Studio Babelsberg, Babelsberg Film GmbH, Magnolia Filmproduktion, Beta Cinema, Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF), Aichholzer Film

9 Februarie 2007

14 Mai 2021

The Counterfeiters este povestea adevărată a celei mai mari operaţiuni de falsificare, din istorie, initiata de către nazişti în 1936. Salomon "Sally" Sorowitsch este regele falsificatorilor. El trăieşte o viaţă ascunsa ocupandu-se de falsificarea pasapoartelor, si a altor acte in Berlin, în timpul nazismului , pozand intr-un boem ce era un obisnuit al unor locatii exclusiviste- cu toate ca el duce o povara in spate atat a profesiei cat si a pierderii familiei . Dintr-o data existenta sa din aceste conditii este tulburata atunci când este arestat de către Inspectorul Friedrich Herzog. Imediat este aruncat în lagărul de concentrare Mauthausen ; Salomon reuseste sa-si faca cunoscute abilităţile artistice excepţionale si astfel este transferat în lagărul de la Sachsenhausen. La sosirea sa in acest lagar, el vine din nou faţă în faţă cu Herzog, care este acolo într-o misiune secretă. Abilitatile sale pentru falsificat sunt puse la incercare si impreuna cu un grup de profesionisti sunt forţaţi să producă valută străină falsa în cadrul operaţiunii Bernhard. Echipei, din care face parte, de asemenea deţinutul Adolf Burger, ii este data o baraca de lux . Dar în timp ce Salomon face încercări de a slăbi economia tarilor aliate impotriva Germaniei , Adolf refuză să-şi foloseasca cunoştinţele sale pentru a ajuta nazismul şi ar dori să facă ceva pentru a opri operaţiunea Bernhard . Confruntandu-se cu o dilemă morală, adica aceea de a alege intre a trai mizerabil dar a trai si aceea de a muri cu onoare , Salomon trebuie să decidă dacă acţiunile sale, care ar putea prelungi de război dar ar putea castiga vietile prizonierilor colegi, sunt în cele din urmă cele corecte.

taticu

08.09.2018

din pacate america nu se dezminte si unoeri premiaza un film doar ptr ca are anumite teme care dau bine... e un film banal care glorifica faptele unor oameni care, in acele momente grele, au timp sa fie altruisti si sa lupte in felul lor cu nemtii chiar daca sunt in lagare. nu orice film despre evrei si holocaust trebuie sa fie ridicat in slavi si sa fie premiat, capisci?

4 5

marianach

08.09.2018

Mie mi-a placut filmul. Ca toate filmele despre Holocaust, sunt socante. Filmul nu mi-a placut neaparat pentru poveste, ci mai ales m-a impresionat foarte mult tipul din rolul principal, pragmatismul aparent al gandirii acestuia si mai ales actorul care l-a interpretat, Karl Markovics, foarte asemanator fizic cu tabloul lui Munch.

4 2

Incoruptibilul

08.09.2018

cum "ati reactiona cand ati avea cutitul la os ?" Inspirat din realitate, filmul prezinta cea mai complexa operatiune de falsificare din istorie, pusa la cale de nazisti in 1936. Aveti numai Holocaust in cap ! 9/10

4 2