Diminetile unui baiat cuminte

Diminetile unui baiat cuminte

Dramă

Andrei Blaier, Gary Jones

Andrei Blaier, Constantin Stoiciu

23 Octombrie 2021

Vive este fericit după terminarea liceului. Apoi ca orice tânăr. dă examen la facultate, însă pică. El se angajează la un birou. El iese cu un prieten de şcoală, Romache, şi petrec împreună cu o fată, poreclită de ei, Blonda. Tatăl lui Vive este supărat pe fiu, pentru că nu are aspiraţii. Viaţa lui Vive este doar servici, somn, ieşiri în oraş, somn. Disputele tat-fiu se înteţesc deşi mama lui Vive încearcă să le aplaneze. Vive se decide să renunţe la această viaţă monotonă. Pleacă pe un şantier.Acolo se adresează lui nea Bontea care-l angajează. Acolo îl va cunoaşte pe Fane. Între timp, ochii lui văd o fată frumoasa, Mariana, care se pare că nutreşte şi ea anumite sentimente faţă de el. Acesta o remarcase încă din prima zi. Vive este funcţionar, se ocupă de protecţia muncii. Deşi pare că totul îşi urmează cursul normal al unei vieţi, psihicul omenesc şi neprevăzutul pot aduce schimbări....

Juristul

08.09.2018

Filmul de debut,al lui DAN NUTU(cand era inca student in ultimul an,descrie aspiraţiile care animă existenţa tînărului Vive (Dan Nutu)sunt mult peste cele ale colegilor lui de generaţie. Respins la examenul de admitere la facultate, Vive trebuie să- şi găsească drumul în viaţă trecând prin încercările dure ale lucrului într-un şantier de construcţii. Incompatibilitatea dintre generaţii şi conflictele tată - fiu, teme tabu ale epocii în care a fost realizat filmul, dau substanţă dramatică acestui film axat pe surprinderea detaliilor şi stărilor ce constituie universul mental al unui tînăr aflat în căutarea propriei personalită ţi. "Dimineţile unui băiat cuminte" marchează eliberarea de balastul melodramatic al unei poezii artificiale sau de limitele unei proze aride, într-un film de o captivantă sinceritate.

2 1

Cluc

08.09.2018