Acțiune, Aventuri, Fantasy, SF (United States of America)

Scott Derrickson

Jon Spaihts, Scott Derrickson, C. Robert Cargill

Marvel Studios

25 Octombrie 2016

4 Noiembrie 2016

Când strălucitul, dar egocentricul neurochirurg Stephen Strange își pierde abilitatea de a opera în urma unui accident, un viitor sumbru pare să-i fie destinat. Dar o întâlnire providențială cu Cea Antică, vrăjitoarea supremă retras în sihăstrie pe culmile din Himalaya, i-ar putea deschide lui Strange calea către secretele magiei. Numai că Cea Antică, deranjată de egoismul lui Strange, se va lăsa cu greu convinsă să-l transforme în învățăcelul său. Va reuși doctorul să devină Vrăjitorul Suprem, gata să apere Pământul de forțele magice din Univers?

Gabi-28

08.09.2018

Multe idei si multe retete combinate in acest nou film Marvel. Un pic de The Karate Kid (1984) un pic de The Matrix (1999) plus Inception (2010) si cate un strop din mai toate filmele gen blockbuster cu vrajitori, magie, supereroi si bineinteles artele martiale, Parand a avea implicatii adanci in domeniul doctrinelor religioase, mistice si/sau oculte, filmul incearca sa ramana totusi neutru relationat la curentele existente si practicate la scara mare. Din tot acest amestec rezulta un film colorat pana la saturatie, dar si un erou altfel decat vechii supereroi de pana acum. Este cel mai uman detinator de superputeri si salvator de omeniri dintre toti clasicii comic-con-urilor. La 20 de ani de la aparitia lui Batman sau Superman si din aceeasi generatie cu Hulk, Iron-Man, Spider-Man, Fantastic-Four, X-Man, Daredevil, Thor sau echipa din The Avengers, Dr. Strange este omul genial care continua sa se imbunatateasca si sa isi dezvolte abilitatile, puteri care in aceast prim film, (continui sa sustin ca acesta este primul episod dintr-o serie lunga de filme Dr. Strange), nu ating nici 50% din potentialul maxim; biblioteca templului fiind totusi destul de impresionanta. Folosind si gadget-uri, lupta eroului cu partea intunecata este extrem de periculoasa si parca putin prea amuzanta. Acest umor omniprezent nu pare sa se potriveasca tot timpul situatiilor pe care le relateaza filmul si uneori deranjeaza. Episodul cooptarii lui Strange in echipa Ancient-ei, pare si el mai degraba o reclama extrem de reusita la un produs care iti promite fericire si bunastare. Frumos din punct de vedere grafic, cu posibilitati si abilitati dincolo de imaginabil, nimic nu pomeneste insa de viata sacrificata unui scop mai presus de individ. De la acest prozelitism pervers, ajungem la antrenamente, etapa tratata foarte superficial de film. Scanteile pe care reuseste sa le iste novicele Stephen Strange si care il dezamagesc profund, ar ajunge sa castige ca adepti o lume intreaga. Dar na, pretentiile din film sunt mult mai mari. Urmeaza, neanuntata de nimic, confruntarea. Confruntarile, ca sunt mai multe. Bine montate in scena, bine completate de partea tehnica si extrem de antrenante, aceste ciocniri reprezinta punctul forte al filmului. Ideea "multiversurilor" si prezentarea lor grafica capteaza atentia oricarui sceptic; indiferent ca esti adeptul peliculelor cu supra-oameni sau nu, aceasta parte cu siguranta iti va trezi interesul. Vizual, realizarea acestei bucati de film este fascinanta. Pe langa toate aceste universuri paralele ce abunda de lumina si culoare, fie ea si in tonuri mai intunecate, apar si mozaicurile compuse din lumea noastra, asa cum o stim din viata de toate zilele. Toate acele rearanjari, reconfigurari si redefiniri ale lucrurilor materiale par jocuri lego sau puzzle-uri tridimensionale, complicate. De fapt si logica si regula rearanjarilor lumilor materiale este dificila si greu de inteles de un neofit; la fel e si cazul spatiului captiv in oglinda sau a inghetarii timpului. Dar sa uitam aceste legi complicate ale fizicii care dau dureri de cap, ca doar avem in fata un fantasy si sa ne bucuram de toate aceste minunatii nemaivazute pana acum, pentru ca totul este la superlativ, creational vorbind. Concluzie: Un film placut, cu un personaj ce iti intra pe sub piele, cam prea egocentrist pentru gustul meu, dar care are șarm si stie sa se faca placut. (pe langa tot acel neserios-ism pe care filmul il afiseaza si in momentele in care nu e cazul, egoismul si grandomaniei care aluneca foarte lin in megalomanie m-a deranjat cel mai tare. Faptul ca nici dupa "tratamentul" maestrilor acest aspect nu s-a ameliorat, creaza o senzatie de frivolitate ce se rasfrange asupra intregului cult si care pe mine m-a scos realmente din sarite. Dar vine apoi o noua poanta reusita si totul se intoarce in favoarea domnului Doctor.) Nota 7,12!

1 3

Vlady90

08.09.2018

Filmul are o acoperire foarte buna, in sensul ca trailer-ul reflecta faptul ca productia a fost una reusita si s-a ridicat la nivelul asteptarilor, cel putin ale mele. Oricum, m-am obisnuit ca Marvel sa scoata "material" din ce in ce mai bun, mai ales in ceea ce priveste serialele. Dr. Strange difera totusi ca stil de celalalte productii, deoarece se plaseaza mai mult intr-un plan al fantasticului, nu e un SF clasic, dar normal ca se leaga de universul creat de Marvel. In orice caz, mi-a placut scenariul, mai putin previzibil, desi filmele care au tratat originea unui super-erou nu au fost foarte reusite. Benedict Cumberbatch a demonstrat ca se potriveste foarte bine in rolul unor personaje arogante, dar carismatice, astfel incat Dr. Strange i s-a potrivit de minune.

1 2

Gabriel_Ionut

08.09.2018

Marvel ne-a demonstrat film dupa film ca reteta lor nu are cum sa dea gres,cu filme precum Iron Man,Thor,Guardians Of the Galaxy,si Ant-Man,iar Dr. Strange nu se lasa mai prejos.Scenariul este imprevizibil,interpretarile sunt de mare clasa,regia este foarte buna,iar din punct de vedere vizual filmul e o adevarata bijuterie.Benedict Cumberbatch are o interpretare de exceptie insa pentru mine au iesit in evidenta si Tilda Swinton impreuna cu Benedict Wong,care sunt sarea si piperul filmului.Nu pot decat sa il recomand cu caldura tuturor.

1 1