どですかでん

Dramă (Japan)

Akira Kurosawa

Yonki-no-Kai Productions, Toho Company, Ltd.

1 Octombrie 1970

25 Noiembrie 2020

<p>Dodesukaden este primul film color al regizorului Akira Kurosava și spune câteva povești din suburbiile Tokio-ului care se intersectează, formând astfel o graniță fragilă între realitate și ficțiune . Rokkuchan este un băiat bolnav psihic, care trăiește într-o lume fictivă, în care este șofer de tramvai. El devine punctul de pornire al mai multor povești cu locuitori ai suburbiilor din Tokio. Printre aceștia se numără un tată  și un fiu care locuiesc într-o mașină, însă visează la o casă, o tânără care împărtășește suferința pe care i-a cauzat-o unchiul ei abuziv unui curier local și un fiu care muncește pentru a-și întreține părinții.</p><p> </p>

emil-dorin

08.09.2018

Din pacate cazut in uitare. Merita vazut din nou si reconsiderat! Face parte, dupa parerea mea, din marile filme ale lumii. Doar arta, fara scopuri financiare, fara teama zilei de maine, acea insuportabila usurinta de a trai (vezi filmul lui milos forman dupa milan kundera!).

2 1

sinradu

08.09.2018

Un film oarecum atipic pentru Kurosawa, în care miza nu mai este direct confruntarea dintre bine şi rău, ci accentul stilistic este mult mai direct social, pentru ca, prin extensie (şi aici trebuie amintit numele filmului, în fapt o onomatopee), să iasă în evidenţă o societate în care valorile s-au relativizat pînă spre disoluţie. Pelicula nu e o capodoperă, dar reprezintă o creaţie interesantă, cu atît mai mult pentru cei pasionaţi de Kurosawa. P.S. Cred că filmul merita o descriere mai bună decît cea de mai sus.

4 3

andreibarza

08.09.2018

Sunt de aceeasi parere cu sinradu - descrierea asta ar fi putut sa o posteze un putzoi cu calitati sub-mediocre de a SCRIE, obisnuit cu Troya sau 300 ca filme de referinta ,la rubrica de comments, dar nu trebuie sa fie descrierea oficiala a filmului pe situl asta. Dodeskaden e cinamatografie pura. Poveste, teatru si tablouri fotografice. Nu e un film de mase, gusturile nu se discuta dar valoarea lui e prea mare ca sa merite o descriere care nici macar nu corespunde cu povestea din film. Pastrati-va stirile de senzatie gen "kurosawa a incercat sa se sinucida" pt revistele de scandal, daca nu stiti sa spuneti altceva despre el.

3 2