Doi vecini

Doi vecini

Comedie (Romania)

Akira Kurosawa

Studioul cinematografic „Bucureşti"

26 Octombrie 2021

Comedie de moravuri realizată după schița lui Tudor Arghezi, "singura opera cinematografică a maestrului Arghezi" (Geo Saizescu). "Este o satiră plină de vivacitate la adresa micii burghezii de la începutul secolului nostru." - Alice Manoiu - 1954. "Remarcabilă scenografia lui Giulio Tincu, sugestivă și funcțională, în acest insectar de mentalități și moravuri inspirat de Tudor Arghezi unui debutant cu vocația comediei. Vocație care, în climatul coruptibil al cinematografiei românești, s-a fezandat mult prea curând" (Tudor Caranfil).

Andrei426Hemi

08.09.2018

Comedie de moravuri realizată după schiţa lui Tudor Arghezi, "singura opera cinematografică a maestrului Arghezi" (Geo Saizescu). "Este o satiră plină de vivacitate la adresa micii burghezii de la începutul secolului nostru." - Alice Manoiu - 1954. "Remarcabilă scenografia lui Giulio Tincu, sugestivă şi funcţională, în acest insectar de mentalităţi şi moravuri inspirat de Tudor Arghezi unui debutant cu vocaţia comediei. Vocaţie care, în climatul coruptibil al cinematografiei româneşti, s-a fezandat mult prea curând" (Tudor Caranfil).

1 0

bradu

08.09.2018

Mica burghezie,o patura de parveniti plina de mofturi.Tudor Arghezi reuseste sa-i parodieze,surprinzand un moment al conflictului intre doi vecini.Geo Saizescu,regizeaza filmul si reuseste prin jocul actorilor sa-i dea autenticitate,sa sublinieze penibilul,comicul de situatie.Genialitatea lui Birlic e remarcabila,prin mimica, prin puterea de a-ti transmite perfect starea personajului,caracterul sau fara a folosi dialogul.Comedie bine primita de public ramane printre preferinte .

4 0