Dolina

29 August 2008

Gabriel Ventuza traieste o viata linistita in Italia cultivand plante medicinale. Intr-o zi , acesta primeste un ordin de la fratele lui mai mare care tocmai iesise din inchisoare pentru o zi. Acesta ii transmite fratelui sau ca va trebui sa mearga in orasul Bogdanski Dolina, in Europa de Est, unde cei doi au copilarit, pentru a obtine ramasitele pamantesti ale tatalui lor, Victor Ventuza. Gabriel isi lasa viata linistita, si pleaca sa isi indeplineasca misiunea. Pe drum ii sunt furate toate bunurile, pasaportul si banii, si ajunge intr-un mic oras ciudat si poluat unde domina o atmosfera de insecuritate. Filmul prezinta o viziune suprarealista asupra perioadei de tranzitie de dupa schimbarea sistemului politic in Europa de Est.

mdomnita

22.09.2008

Filmul mi-a placut mult. Chiar daca scenariul e foarte clar un scenariu de film, si e foarte putin probabil sa fie o prezentare a unei realitati, e foarte interesant. Orasul Bogdanski Dolina e prezentat suprarealist si exagerat in toate punctele care doresc sa le sublinieze (poluare, mizerie, control permanent al populatiei realizat de armata....). Aspectul orasului aduce oarecum cu zona plina de mormane de gunoi unde lucra robotelul Wall-E, sau cel putin e primul lucru care mi-a trecut prin minte cand am vazut orasul in film. Practic, toate chestiile specifice comunismului si perioadei imediat urmatoare sunt prezentate intr-un mod inedit. Filmul merita vazut datorita modului inedit de prezentare a unor evenimente si aspecte ale perioadei postcomuniste pe care le cunoastem cu totii.

0 0