Domnisoara Christina (1992)

Domnisoara Christina

Mister, Horror (Romania)

Viorel Sergovici

1 Ianuarie 1992

30 Noiembrie -1

<p align="left">Ecranizarea romanului cu acelasi nume, dupa filosoful si profesorul de istoria religiilor si proza dramatica a acestuia . Mircea Eliade(1907 - 1986), in regia lui Viorel Sergovici, filmul horror descrie povestea tinerei Christina ( Mariana Buruiana ), ucisa din gelozie in 1907, urmasa a unei vechi familii de mosieri ale carei domenii se intindeau in campia dunareana, ce corupe din punct de vedere spiritual pe nepoata ei Simina (Medeea Marinescu ) de 10 ani care desi inca un copil, devine matura din toate punctele de vedere. Filmul ne face cunostinta cu familia Moscu, cele doua fete ale sale, Sanda si Simina, pictorul Egor Paschievici (Adrian Pintea), D-l. Nazarie, profesor (Dragos Paslaru)..si sora doamnei Moscu, Christina , moarta cu 30 de ani in urma...</p><p align="left">Atmosfera de mister, ce face ca Simina, nepoata de 10 ani, intr-un ritual de spiritism, atunci cand Domnisoara Christina se va indragosti de unul din oaspetii de la conac si va incerca sa-l cucereasca, fermecandu-l la inceput in vis,  va reflecta aceasta pasiune si se va comporta fata de Egor ca o femeie adulta.  Asadar, strigoiul Christinei incapabil sa-si asume propriul mod de existenta dorind-o totusi, va sacrifica pasari, animale, fiinte omenesti, fapte pentru care - inevitabil - isi va primi pedeapsa. Dar cu ce pret!... Film simplu, dar dupa ecranizarea unui ganditor de o formatie filosofica ca MIRCEA ELIADE, este greu de inteles, ca de priceput , imediat te pricepi.... Metafora este atat de puternica incat fiecare intelege ce si cat poate! Nota o dau, pentru ca, sa fiu sincera nu stiu daca am inteles " metafora", dar filmul mi-a placut! </p>

Heathcliff

08.09.2018

Parerea ca nu poti comprima o carte in imagine a devenit deja subinteleasa. Faptul ca imaginatia noastra e intotdeauna mai libera si mai putin costisitoare decat tot ce inseamna un film de cateva zeci de minute e iarasi un lucru general acceptat. De data aceasta insa, filmul nici nu are nevoie sa fie "true to the book", chiar daca e vorba de un autor de talia lui Eliade. Actorii, atmosfera generala a filmului se constituie, in mare parte, in mecanismul care declanseaza in noi o reactie asemanatoare cu aceea pe care am avut-o in fata cartii. Nu se intampla acest lucru prea des, mai ales cand e vorba de o carte pe care o iubeste deja publicul. Este clar filmul ca o oglinda, si spun asta fiindca o alta ecranizare a unei opere de a lui Eliade sufera de o incalcire greoaie si sufocanta, chiar daca ne referim la un mare regizor.(va las sa ghiciti la cine ma refer).

2 0

08.09.2018

Prea mica pentru " un razboi asa de mare"...filmul mi se pare normal dar, tare ma tem ca nu am inteles personalitatea Mircea Eliade si " Domnisoara Christina"/1936 , tocmai datorita prestigiului si imaginii culturale covarsitoare pe care un autor de factură enciclopedica, cu preocupari fascinante si o biografie contradictorie ma fascineaza si mi se face frica de a nu fi in masura sa-l inteleg , decat la nivelul meu!

1 0

clau-nico

08.09.2018