Doubt

Dramă, Mister (United States of America)

John Patrick Shanley

Scott Rudin Productions, Goodspeed Productions

27 Noiembrie 2008

30 Noiembrie -1

<p align="justify">    Avand la baza o piesa de teatru castigatoare a unui premiu Pulitzer si a unui premiu Tony, pelicula "Doubt" o are in centrul actiunii pe sobra si intransigenta calugarita Aloysius Beauvier, directoarea unei scoli parohiale catolice din rau-famatul cartier Bronx al New York-ului, care il suspecteaza pe unul dintre cei mai populari profesori din subordinea sa - preotul Flynn - ca molesteaza sexual un elev de culoare in varsta de numai 12 ani pe nume Donald Miller. Sora Aloysius devine suspicioasa atunci cand parintele Flynn manifesta un interes exagerat fata de primul copil de culoare care a invatat vreodata in scoala ei si il acuza fatis pe acesta de pedofilie si de inclinatii homosexuale. </p><p align="justify">    Preotul catolic neaga cu vehementa acuzatiile ce i se aduc, fiind convins ca directoarea scolii nu va reusi niciodata sa gaseasca dovezi incriminatoare la adresa lui si o atrage de partea sa pe novicea sora James, care se trezeste prinsa la mijloc fara voia ei in acest scandal cu tenta sexuala si care nu este pe deplin convinsa de vinovatia preotului Flynn. Decisa sa afle adevarul cu orice pret, sora Aloysius Beauvier o contacteaza pe mama baiatului abuzat si poarta o conversatie aprinsa si revelatoare cu aceasta. </p>

klaus

08.09.2018

Actiunea filmului are loc in 1964 in cadrul unei scoli catolice din Bronx, unde o calugarita devine suspicioasa atunci cand un preot incepe sa acorde prea mult interes unui elev de culoare. Oare dubiile calugaritei sunt intemeiate? Se poate lupta ea cu sistemul pentru a descoperi adevarul?

5 7

crazy_bloggera

08.09.2018

APre un film extraordianr, iar Meryl Streep face un rol foarte bun, un rol in care nu am mai vazut-o.

10 10

highlander

08.09.2018

Daca altii au avut indoieli despre filmul asta,eu nu am, taman acuma dupa vizionare.Un film care atrage cu siguranta prin multe realizari ale unei maini de fier ca a regizorului John Patrick Shanley care face in acelasi timp si un scenariu fara de cusur.Intriga filmului e perfecta si are loc in sanul unei scoli primare, diriguita de biserica intre doi functionari cu statut bisericesc.Regizorul a asezat-o pe actrita Meryl Streep intr-un rol cu totul inedit de calugarita “sefa” sau directoarea Alosyius Beauvier a scolii St. Nicholas din Bronx care face pe “gigi-ca dura” dar conservatoare iar in alta tabara gasim il gasim pe carismaticul Philip Seymour Hoffman in rolul preotului Flynn care incearca sa inspire entuziasm si un aer proaspat printre rigidele traditii ale scolii,dragoste mai multa pentru elevi, mai ales ca incepuse perioada tolerantei fata de alte rase,incat scoala accepta primul copil de culoare, adica pe pe Donald Miller,de care preotul il ajuta sa treaca de niste greutati familiare.La originea acestui conflict se mai afla si o tanara maicuta-profesoara care practic da frau liber unei barfei inocente dar de nepermis aici.Mia placut,repet regia pentru accentuarea excesiva a starilor emotionale ale personajelor conlucrand si cu “lucrarea domnului” in scene in care sa ars becul instantaneu,indicand apropierea de punctul culminant.Asa cum era de asteptat ca in sanul acestor biserici sau mai intamplat abuzuri ale prelatilor la tinerii scolari,directoarea il acuza in mod nefondat pe preotul scolii si de aici incepe razboiul intre cei doi,soldanduse cu demisia acestuia care ca intotdeauna cel corect,intro slujba finalizanduse cu ... “un sut in fund,un pas in fata”. Acest aer apasator al anului de gratie 1964,e finalul acestei povestiri la care aceasta directoare scapata de acest preot,ajunge sa aiba remuscari de la greseala pe care a facuto banuind pe nedrept pe cineva,iar noi sa credem ca aceste indoieli fata de semeni nau sa se termine vreodata. Mie mia placut mult si recomand aceasta drama cu placere.

30 13