Dracula

Horror, Romantic (United States of America, United Kingdom)

John Badham

The Mirisch Corporation, Universal Pictures

20 Iulie 1979

30 Noiembrie 2021

Atunci cand o corabie este doborata langa Whitby, singurul supravietuitor, Contele Dracula, este descoperit intins pe plaja langa tanara suferinda Mina, care isi viziteaza scumpa ei prietena Lucy Seward. Lucy, logodnicul acesteia Jonathan Harker si tatal acesteia Dr. Seward, incearca sa-l faca pe Conte sa se simta binevenit in Anglia. Contele ii ia repede viata Minei, apoi continua romantele cu Lucy, cu intentia de a face-o pe aceasta sotia sa. La scurt timp dupa moartea Minei, cei din familia Seward il suna pe tatal acesteia, Dr. Van Helsing sa vina la casa lor. In timp ce Lucy incepe sa fie din ce in ce mai mult de vraja Contelui, Dr. Van Helsing intelege aproape imediat ca fiica sa a cazut prada unui vampire si descopera ca acesta este nimeni altul decat Contele insusi. Dr. Van Helsin, Dr. Seward si Jonathan Harker lucreaza acum impreuna pentru a-l dobora pe Conte, care planuieste sa o duca pe Lucy in locul de unde a venit, Transilvania.

Bci2

08.09.2018

Desigur filmul nu este cotat ca fiind cea mai buna ecranizare a cartii Dracula, dar are un profesor Van Helsing extrem de bine jucat de actorul (Sir)Laurence Olivier care domina actiunea si poate mare parte din filmul. Sir Laurence desigur reuseste sa cucereasca atentia spectatorului ca eroul pozitiv din film ce se lupta vitejeste, cu forte mai mici, dar cunostiinte indispensabile, impotriva eroului raului, contele Dracul(a). Cine va castiga lupta? Daca nu ati vazut inca nici-un film cu Dracula in ciuda zgomotul mare facut la ultimele versiuni recente ale filmului, aceasta versiune mai veche are si ea meritele ei cu o punere in scena mai simpla dar actiuni mai firesti intr-o povestire deloc naturala, ci supra-naturala, de la cap la coada. Poate ca vor fi mai multe versiuni in viitori cu Dracul(a), poate si unele romanesti filmate in Transilvania (vrabia Mihai viteazu--adica... malai viseaza!) cu Vlad Dracul, sau sa-i zicem Tepes, cum l-au re-botezat turcii si austriecii care s-au temut aman, aman, de aprigul si viteazul Vlad Dracul, care precum stim bine nu a fost un vampir, ci un voievod independent de turci si de austrieci, ce le-a servit turcilor propriul lor medicament amar, teapa. Aceeasi teapa cu care profesorul Van Helsing, dar in sfarsit... trebuie vazut filmul cu Laurence Olivier jucand rolul profesorului anti-vampirist.

2 7

alex_il_fenomeno

08.09.2018