Dracula

Romantic, Horror (United States of America)

Francis Ford Coppola

American Zoetrope, Osiris Films, Columbia Pictures

13 Noiembrie 1992

4 Aprilie 2020

Una dintre cele mai reusite ecranizari ale romanului omonim semnat de Bram Stoker, Dracula prezinta povestea romantata a vampirului din Carpati, unde imaginea clasica creata de actori ca Bela Lugosi sau Cristopher Lee, cea a unui vampir lipsit de scrupule, insetat de singe si foarte usor de urit, devine mai nuantata, mai bogata in semnificatii si sentimente, avind in centru povestea de dragoste a domnitorului Vlad Tepes, pentru Elisabeta. Aceasta dragoste, transcende spatiul si timpul si isi gaseste implinirea prin Mina, o intruchipare perfecta a iubirii pierdute. Efectele speciale si atmosfera gotica a filmului, cu mici tente comerciale, au scris un nou capitol in lunga existenta a contelui Dracula pe marile si micile ecrane

darK_MaGGot

08.09.2018

e interesant

1 2

ramo_zz

08.09.2018

Nu l-as numi chiar Horror,e un film captivant cu super actori, mai ales gary oldman care e unul din actorii mei preferati :). Este cea mai buna adaptare a cartii lui Bram Stoker

7 4

Delfin

08.09.2018

In ultima vreme au aparut zeci de adaptari ale povestii lui Dracula.Batrinul vampir cu origini transilvanene este probabil cel mai mediatizat personaj legendar din toate timpurile..o adevarata onoare pentru romini sa-l aiba ca ''compatriot''..trecind peste asta succesul ''coltosului'' pe marele ecran este incontestabil motiv pentru care care si imaginea sa este atit de utilizata in tot felul de productii.Daca luam insa ecranizarea lui Coppola in particular cred ca o putem detasa pe plutonul celorlalte.Distributia este de vis..Anthony Hopkins interpreteaza un profesor Van Helsing fascinant in timp ce Gary Oldman da viata contelui Dracula.Interesanta totodata si prestatia lui Keanu Reeves aflat pe acee vreme la inceput de cariera.Per total filmul este foarte bine structurat ..mult mai veridic decit productiile anterioare ..inserarea citorva replici intr-o romina cam stilcita ce-i drept da un plus de autenticitate..adaugind faptul ca si datele istorice sunt in mare parte respectate..toate acestea duc la succesul acestui film ce mi s-a parut repet cel mai bun dintre cele ce il au in centrul atentiei pe contele vampir..

7 1