Vlad Nemuritorul

Dracula the Impaler

22 Noiembrie 2002

Intr-o murdara suburbie din New York triumfa clubul Cripta,unde,intr-un decor bizantin,''vampirii'' dau spectacole,noapte de noapte,sfadindu-se aprig in palose pana dau zorii. Dar lumea zice ca in fiecare noapte stoluri negre de varcolaci izbucnesc din locul blestemat. ''DJ-ul'' spectacolelor de la club este Vambery,care le-a facut acolo salas monstrilor. Brusc,voievodul valah Dracula,care desi a fost procopsit cu nemurirea vampirica tocmai de catre dascalul sau Vambery,a ramas bun la suflet si slujitor al ortodoxiei,apare decis sa puna capat petrecerii.In acelasi timp,o nurlie specialista in stiinte oculte studiaza cazul,aprinzandu-le celor doi vampiri rivalitatea uitata pentru farmecele Elizabetei Bathory,careia americanca ii semana leit.

Bci2

04.08.2009

Sigur, aproape totul este posibil in New York si lumea s-ar putea sa creada ca povestirea e cel putin partial adevarata. Amestecul dintre contele Dracula al lui Bram Stoker si Vlad Tepes, este din nefericire perpetuat cu intentia de a strica imaginea acestui nefericit voievod care a tinut piept turcilor numerosi care sugeau sangele romanilor. Turcii au fost ,,vampirii" tarilor romanesti nu Vlad Tepes. Jocul de cuvinte din unele carti si din filmul acesta nu-i neaparat un joc nevinovat, sau doar de dragul banilor, ci este o incercare de a rescrie sau a ,,revizui" istoria. Filmul o fi el amuzant pentru unii dar nu are prea mult de-a face cu istoria. Traducerea titlului filmului oferita aici perpetueaza si ea aceasta confuzie cu totul regretatbila dintre contele Dracula al lui Stoker si Vlad Tepes, care ramane nemuritor fara a fi fost vampir. Ca amuzament filmul este aproape acceptabil, insa ca o incercare de rescriere a istoriei--in acord cu incercari fanteziste ale unor austrieci si irlandezi-- este cu totul inacceptabil.

2 6

adyddd

24.08.2009