酔いどれ天使

Dramă (Japan)

Akira Kurosawa, Scott Sanders

Keinosuke Uekusa, Akira Kurosawa

Toho Company, Ltd.

25 Iunie 2021

Dupa o lupta cu niste raufacatori rivali, un gangster este tratat de un doctor aloolic intr-o Japonie postbelica. Doctorul il diagnosticheaza cu tuberculoza si il convinge sa-i inceapa tratamentul. Cei doi se bucura de o prietenie incomoda pana cand fostul sef al gangsterului este eliberat din inchisoare si cauta sa-si reintregeasca fosta gasca. Insa barbatul bolnav nu mai este acceptat ca membru, ajungandu-se la o lupta pe viata si pe moarte intre gangster si seful sau.

sansiro1980

08.09.2018

Buna seara. Am sa incerc sa respect pe cat posibil toate punctele din regulamentul de pareri. Sper sa nu gresesc. Am trait acest film cu multa emotie si am fost insufletit de o adanca bucurie. Cele doua personaje puternic conturate intr-una dintre cele mai remarcabile realizari ale lui AKIRA KUROSAWA, au avut darul de a introduce spectatorul intr-o atmosfera extrem de realista a Japoniei imediat dupa Cel de-al Doilea Razboi Mondial. Prima colaborare dintre cei doi titani ai celei de-a saptea arte japoneze, regizorul Akira Kurosawa si starul descoperit de acesta, Toshiro Mifune, vine sa seduca spectatorul cu o deosebita demostratie de sensibilitate. Se poate iesi dintr-o lume intunecata, murdara, supusa unei decadente morale accentuate, cu conditia ca lupta si efortul in acest sens sa fie sustinute pana la capat. Fara a intoduce vreun "spoiler", pot spune ca un incredibil Takashi Shimura da viatza unui "inger" care paradoxal sufera de o patima: patima alcoolului. Cu toate acestea, o astfel de slabiciune, pur omeneasca, ce vine sa dezvaluie dincolo de orice indoiala ca "ingerul" este om, il aduce pe acesta mai aproape de lumea plina de mizerie - "fizica" si morala - lume pe care nu o abandoneaza in efortul sau de a o mantui. Presarat si cu o subtire ironie si criticand voalat tendintele vestice de "modernizare" a unei Japonii traditionaliste infrante, filmul se vrea si un semnal de alarma cu privire la importul lipsit de discernamant a tot ceea ce vine din Occident. Un actor fantastic acest Takashi Shimura, "instrumentul" de expresie a unei largi palete de expreie dramatica, folosit cu neegalata maiestrie de marele Akira Kurosowa. Un film impresionant, sensibil si dincolo de orice, cu adevarat valoros.

3 1