Aventuri, Familie, Fantasy (Romania)

Gheorghe Naghi, Brian De Palma

Draga Olteanu Matei, Mihail Sadoveanu

Centrul de Productie Cinematografica Bucuresti

1 Ianuarie 1980

30 Noiembrie 2021

<p align="left">Film regizat de Ghe Naghi dupa adaptarea romanului cu acelasi nume al scriitorului Mihai Sadoveanu, scenariul scris de celebra actrita Draga Olteanu Matei, dupa ce luase aprobarea sotiei si fiicei scriitorului (...si care ei, i s-a parut total <em>"de altfel"</em> realizat, decat ce i-si propusese) povesteste peripetiile Lizucai, ramasa fara mama si al carei tata, Domnul Vasilian se recasatoreste cu Maria Papazoglu, o adevarata si reala "mama vitrega!" cu toate ingredientele necesare...</p><p align="left">Lizuca ce fusese crescuta de bunici, pana cand tatal sau se recasatoreste, participa la o "discutie" intre mama ei vitrega si alte trei cucoane cu roiau ca "mustele " in jurul unui tanar sublocotenent, baga din greseala degetul in chiseaua de dulceata...este certata si batuta si atunci ia hotararea sa se reintoarca singura la bunici.</p><p align="left">Ia cainele , cel mai bun prieten al ei Patrocle si porneste sa traverseze Dumbrava Buciumenei care se transforma intr-o Dumbrava minunata: florile si animalele vorbesc, apar zane si printese.....</p>

dana_zebega

08.09.2018

Cine nu isi aduce aminte de povestea Lizucai orfana de mama care are un singur prieten, catelul Patrocle? Unul din filmele copilariei..

2 0

bad1923

08.09.2018

Cum sa nu iti aduce aminte de filmul copilariei?Cum sa uiti de Lizuca si Patrocle?Frumoase filme ne-au incantat copilaria predecembrista.

3 0

08.09.2018

Luata din casa bunicilor ei de catre mama vitrega, Lizuca (Diana Musca), o fetita de 5-6 ani, este lipsita de afectiune si tanjeste de dorul bunicilor si al mamei, care nu mai traieste. Singura consolare este prietenia cu catelul Patrocle. Intr-o zi, fetita se hotaraste sa plece din locul in care indura numai umilinte si sa se intoarca la casa bunicilor de langa dumbrava. Surprinsa de intuneric in padure, Lizuca adoarme intr-o scorbura... si de aici incepe o minunata fantezie cinematografica, o feerie de film plina de zane, vrajitoare, pitici, printese , o lume feerica, populata de vietati si personaje de basm. Film are si un aspect negativ : regizat de Gheorghe Naghi dupa adaptarea romanului cu acelasi nume al scriitorului Mihai Sadoveanu, scenariul scris de celebra actrita Draga Olteanu Matei, dupa ce luase aprobarea sotiei si fiicei scriitorului (...si care ei, i s-a parut total "de altfel" realizat, decat ce isi propusese) povesteste peripetiile Lizucai dar nu asa cum dorise scenarista si rudele scriitorului..

3 0