Eastern Promises

Thriller, Crimă, Mister (United Kingdom, United States of America, Canada)

David Cronenberg

Focus Features, BBC Films, Astral Media, Corus Entertainment, Téléfilm Canada, Kudos, Serendipity Point Films, Scion Films, Shine Pictures

14 Septembrie 2007

25 Aprilie 2008

Eastern Promises spune povestea unei rusoaice neidentificata care este adusa la spital pentru a naste. Desi Anna Khitrova reuseste sa aduca cu bine copilul pe lume, mama nou-nascutului nu supravietuieste procedurii si moare. Insa secretele tinerei nu vor muri odata cu ea deoarece aceasta a lasat in urma un jurnal. Determinata sa asigure bebelusului o viata mai buna, Anna incearca sa-i gaseasca restul familiei. Ea citeste jurnalul si descopera adresa unui restaurant local. Cand il viziteaza, e intampinata de proprietarul sau, Semyon, ce se ofera sa-i traduca paginile scrise de tanara. Insa Semyon nu este ceea ce pare si chiar recunoaste in fata Annei ca jurnalul acesta contine informatii ce l-ar putea baga pe fiul sau Kirill in inchisoare. Anna are motive sa creada ca fiul lui Semyon, Kirill si Nikolai, un sofer care urca in ierarhia mafiei rusesti, stiu mai multe decat pretind. Numai ca Nikolai are un secret, care in cele din urma va iesi la iveala.

gabriel_toea

08.09.2018

Un film dur, dar bine realizat, care nu exceleaza la nimic anume, dar care luat ca un tot unitar, este impresionant !

7 6

justice

08.09.2018

Un film cu adevarat superb, daca iti plac filmele cu si despre mafie.

3 4

Patronu

08.09.2018

O incursiune captivantă în lumea mafiei ruseşti din Londra cum numai Cronenberg putea s-o realizeze. Ce e notabil ? Păi în primul rând scenariul, linear şi în aparenţă simplu, însă cu elemente care te iau mereu prin suprindere şi te lasă gură cască. Apoi trebuie menţionată documentaţia filmului, excelent pusă la punct, cinematografia magnetică a lui Peter Suschitzky şi prestaţiile actoriceşti strălucitoare, în vârful listei trebuind menţionat Viggo Mortensen, cu probabil cel mai bun rol de până acum al carierei sale, şi Armin Mueller-Stahl. Ce a mai rămas ? Violenţa, oh, da, violenţa, care abundă pe tot parcursul filmului (nerecomandat celor slabi de înger sau cu gusturi "fine"). Cronenberg reia tema violenţei şi teoriile darwiniste lansate odată cu A History of Violence şi aprofundează subiectul până la cele mai întunecate limite. Unii vor spune că filmul e colţ în colţ cu snuff-ul, personal consider că, spre deosebire de multe alte producţii, violenţa e folosită cu un scop precis şi cu un rol decisiv în desfăşurarea poveştii. E greu de recomandat un asemenea film, însă pentru amatorii de film va fi o experienţă rară plină de sentimente viscerale.

18 3