Edge of Tomorrow

Acțiune, SF (Australia, United States of America)

Doug Liman

RatPac-Dune Entertainment, Village Roadshow Pictures, Viz Media, 3 Arts Entertainment, Warner Bros. Pictures

27 Mai 2014

30 Mai 2014

Acțiunea filmului este plasată într-un viitor apropiat, în care Pământul este invadat de o rasă extraterestră extrem de ostilă. Întreaga planetă este atacată în mod constant, iar omenirea abia mai poate face față. Ofițerul William Cage (Tom Cruise) nu a călcat niciodată pe câmpul de luptă, dar se vede prins subit într-o misiune sinucigașă. Deși este ucis în doar câteva minute, Cage se trezește în mod inexplicabil la începutul zilei fatidice, retrăind în mod repetat aceleași experiențe care s-au încheiat cu moartea sa. Însă, cu fiecare bătălie purtată, Cage devine din ce în ce mai experimentat și, împreună cu ofițerul Rita Vrataski (Emily Blunt), ajunge din ce în ce mai aproape de înfrângerea extratereștrilor.

cezarica98

08.09.2018

un s.f. excelent care are la baza nuvela “All You Need Is Kill”, in care regizorul a pus amprenta pe scene si elemente mai occidentale, care tine privitorul in cele a aproape doua ore lipit de scaun, uitand de popcorn si suc, intr-un viitor apropiat, o rasă extraterestră aterizează pe Pământ și reușește într-un timp foarte scurt să îngenuncheze forțele armate ale lumii, si de aici incepe aventura maiorului Cage, interpretat de Tom Cruise, devenind captivul unei zile ce se repeta la nesfarsit, panica, nesiguranta, umorul, stari ce se citesc pe fata actorului si devin remarcabile, scenele de lupta sunt perfect regizate, rasa extraterestra este perfecta pentru 3d, nu de putine ori am tresarit si nu am fost singura, armura cea grea este perfect creata, scenele de lupta odata vazute iti vor ramane in minte mult timp, filmul este perfect, sincer in geniul s.f-ului, veti tresari, rade, va veti emotiona alaturi de jocul actoricesc care este foarte bun, un film pe care o sa-l revad cu siguranta, il recomand, chiar merita vazut, nota 10.

7 3

08.09.2018

Edge Of Tomorrow era unul dintre putinele filme din pe care le asteptam cu foarte multa nerabdare.De-asemenea imi doream foarte mult ca filmul sa fie primit bine de catre critici iar acest lucru s-a intamplat din fericire.Chiar imi doream ca acest film sa fie bun. Acum ca am avut marea placerea sa urmaresc acest film pot spune cu multa usurinta ca Edge Of Tomorrow este un film foarte bun care m-a entuziasmat fantastic.Aveam niste asteptarii ridicate de la acest film iar din fericire acestea au fost atinse cu multa usurinta.De-asemena imi amintesc cu multa frenezie momentul in care am vazut pentru prima data trailerul.Imi aduc aminte ca am ramas foarte placut surprins de cea ce vazusem iar din acel moment am asteptat cu nerabdare acest film. Edge Of Tomorrow este in primul rand un film care impresioneaza la nivelul scenariului.Povestea filmului este foarte complexa si inteligenta.Aceasta se reiventeaza in fiecare clipa astfel incat niciodata nu exista o rutina anume.Actiunea filmului evolueza treptat iar odata cu aceasta si personajul principal care sufera o intensa transformare.Daca inceputul filmului pare putin stangaci acest lucru se va indreptat total odata cu declansarea actiunii.Ritmul alert si foarte intens iti capteza imediat toata atentia pana in momentul in care trebuie sa parasesti sala. Actiunea filmului in foarte mare parte este sustinuta doar de catre doua personaje.Acestea sunt interpretate cu brio de catre Tom Cruise si Emily Blunt.Tom Cruise dezvolta un personaj foarte interesant care pe intreg parcursul actiunii sufera o evolutie pozitiva.Astfel acest personaj las si neinteresant ajunge sa devina treptat un adevarat soldat cu un scop bine definit.Chiar mi-a placut foarte mult acest aspect. Cea mai mare surpriza vine totusi din partea actritei Emily Blunt care surprinde foarte mult cu partitura aleasa.Din partea acestei superbe actrite pe care o apreciez foarte mult nu au mai existat astfel de roluri si chiar am ramas surprins sa o urmaresc intr-un astfel de film.Personajul acesteia este o unul foarte bine pus la punct care in unele momente cheie reuseste sa atraga toata atentia.Mi-a placut foarte multe acest personaj pentru faptul ca este o adevarata luptatoare si un caracter puternic.Modul in care Emily Blunt dezvolta acest personaj este admirabil si merita toata recunostina.Personal sunt foarte impresionat de uimitoarea munca reusita de britanica actrita. La nivel vizual filmul reuseste cu destula usurinta sa fie foarte incantator.Scenele de actiune sunt destul de bine puse la punct chiar daca uneori par a fi putin haotice.Am fost foarte surprins de modul in care aratau acele creaturi si de-asemenea mi-au placut foarte mult si acele armuri.3D-ul este foarte prezent si destul de intens.Unele scene au aratat incredibil.Nici nu vreau sa imi imaginez cum este IMAX-ul.Regia lui Doug Liman este una foarte ok chiar daca uneori putea fi si mai spectaculoasa.Acesta confera si foarte mult umor povesti iar acest lucru este destul de simpatic. Edge Of Tomorrow este un film foarte bun si inteligent care cu desavarsire merita o vizionare.Faptul ca din distributia filmului fac parte doi dintre actorii mei preferati m-a entuziasmat fantastic si m-a facut sa realizez ca acest film trebuie vazut cat mai repede.Asadar va recomand cu multa buna intentie acest film pentru ca sunt sigur ca Edge Of Tomorrow va v-a uimi destul de mult.

5 5

mitica58

08.09.2018

Ziua care se tot repeta am mai vazut-o in “Ziua cartitei” (Groundhog Day), film din 1993 in care Bill Murray, asemeni lui Tom Cruise in mai noua pelicula “Edge of Tomorrow” din 2014, experimenteaza continuu aceleasi si aceleasi evenimente pana devine un expert, iar caracatite ciudate care zboara pe peste tot - exact in acelasi stil ca cele din pelicula de fata - am mai intalnit in “Matrix”. Aici se termina partile comune. Motivul repetitiei tempoprale e pus in seama unei inteligente (chiar daca extraterestre!) ce poate modela timpul in favoarea sa (vezi si teoriile privind informateria) si foloseste repetabilitatea timpului ca pe o arma impotriva , sa zicem, opozantilor sai. Ca motiv SF nu e o noutate, modul in care e abordata tema e nou si cu ajutorul actorilor si al calculatoarelor e transformat intr-o feerie imagistica. Cu acest rol Tom Cruise se cam “scoate” din rateul numit “Razboiul Lumilor” (War of the Worlds) si isi demonstreaza valoarea ce l-a consacrat. De vazut, daca e posibil si de mai multe ori. Merita.

4 4