Elizabeth

Dramă, Istoric (United States of America)

Shekhar Kapur

PolyGram Filmed Entertainment, Working Title Films, Channel Four Films

13 Septembrie 1998

28 Septembrie 2020

<p>Elizabeth este o drama istorica britanica ce prezinta drumul tinerei Elizabeth Tudor catre tronul Angliei, o perioada plina de intrigi si tradari. In 1554, regina Mary I doreste sa reintroduce catolicismul ca religie unica. Neavand niciun mostenitor, aceasta incearca din rasputeri sa o impiedice pe sora ei vitrega protestanta, Elizabeth, sa preia tronul. Toate eforturile sale esueaza, iar in 1558, dupa moartea lui Mary, Elizabeth devine regina Angliei. Printre primele lucruri pe care noua regina le face in calitatea sa de monarh este sa il aduca inapoi in tara pe iubitul ei din copilarie, Lord Robert Dudley, aflat in exil. Consilierul sef Sir William Cecil o indeamna pe tanara regina sa lasa deoparte chestiunile personale si sa se ocupe de problemele urgente ale tarii. Anglia este falita, nu are armata si este serios amenintata de alte tari. Elizabeth are rivali chiar si in interiorul curtii, cel mai periculos fiind Ducele de Norfolk. Cu gandul la un mostenitor, Cecil ii sugereaza reginei posibili pretendenti : regele Philip II al Spaniei si francezul Duc d'Anjou. Elizabeth accepta sa se intalneasca cu ambasadorii acestora, dar adevaratele ei sentimente sunt dezvaluite atunci cand se intalneste in secret cu Dudley. </p><p>“Regina luptatoare” a Frantei, Mary of Guise, conduce armatele la granitele Scotiei. Elizabeth este de acord cu campania pro razboi a Ducelui de Norfolk, in ciuda protestelor din partea  misteriosului Sir Francis Walsingham, dar decizia de a intra in razboi duce la o infrangere umilitoare. In timp ce nori negrii se aduna deasupra regatului lui Elizabeth, iar posibilitatea unei asasinari este tot mai des auzita, regina se dezlantuie impotriva dusmanilor, avandu-l pe Walsingham mereu aproape.</p>

ankap

08.09.2018

Pina la urma nu a fost "the virgin queen"

4 10

berby

08.09.2018

Cate Blanchett joaca rolul fantastic, ca si ceilalti dar eu cred ca rolul filmelor istorice, dramelor si de comedie au rolul "obligatoriu" de a te "ridica din fotoliu", de a'ti da o stare, un sentiment...etc. Cand citesti o carte nu uiti prea repede, de aceea este important, la film ca si la teatru actorul(artistul)sa'si "aseze sufletul" in fata ta. Despre film acum, nu sunt in masura sa decid, sa notez, dar am o parere : -Este un film la care ai de invatat, ce inseamna "colaborarori", "prieteni", 'discernamant"....,...... de ce am pus ghilimele, pe scurt. Sa'ti pastrezi luciditatea si mintea treaza cand esti indragostit intre 18-24ani(imatur-din punct de vedere al relatiilor de dragoste)este o calitate pe care n'o avem multi dintre noi. O alta lectie de viata din acest film este "lupta cu propriul "eu" ca sa zic asa, deciziile care trebuie sa le luam nu sunt mereu corecte sau juste......mai sunt si alte lucruri interesante care va las sa le descoperiti si singuri. P.S. Nu toate lucrurile care le'au lasat "inaintasii" nostri au un subtrat rau. Cu alte cuvinte sa nu cautam nod in papura la orice, ci sa invatam, REPET: SA INVATAM!!!

5 1

ioanlaslo

08.09.2018