Empire of the Sun

Dramă, Istoric, Război (United States of America)

Steven Spielberg

Amblin Entertainment, Warner Bros. Pictures

9 Decembrie 1987

24 Septembrie 2020

<p align="justify">     Adaptat dupa romanul autobiografic omonim al lui J.G. Ballard, filmul "Empire of the sun" relateaza povestea trista a unui baietel britanic pe nume Jamie Graham, provenit dintr-o familie aristocratica stabilita in Shanghai, a carui existenta idilica se schimba radical la inceputul celui de-al doilea Razboi Mondial, atunci cand trupele japoneze invadeaza zona Chinei controlata anterior de catre englezi. Separat de parintii sai, nevoit sa traiasca timp de cateva luni pe strada si sa sufere de foame, Jamie Graham se imprieteneste cu americanul Basie, care il boteaza cu numele de Jim, fiind capturat in cele din urma de catre japonezi si trimis in tabara de detentie din Soo Chow, condusa de catre sergentul Nagata.</p><p align="justify">    Desi munceste din greu pentru a construi o pista pentru avioanele fortelor aeriene japoneze si viseaza sa devina pilot, Jim reuseste sa isi asigure un trai decent in tabara de concentrare, furand bucati de sapun de la sergentul Nagata, procurand hrana, facand diverse schimburi de produse si fiind scolit de catre medicul englez Rawlins. Dupa ce toti civilii sunt evacuati din lagar si deplasati spre Nantow, iar armata americana lanseaza bomba atomica asupra oraselor Hiroshima si Nagasaki, Jim Graham este gasit de soldatii americani la Soo Chow, acolo unde se intorsese singur sperand sa gaseasca ceva de mancare, este trimis inapoi la Shanghai si reuseste sa isi reintalneasca  mama. </p>

mauro

08.09.2018

Un film excelent in regia celui mai bun regizor din istoria cinematografiei.Actori de exceptie costume scenariu povestea ne demonstreaza inca o data Spielberg rafinamentu si originalitateade care continua sa dispuna.

7 8

CristinaDani

08.09.2018

Dupa ce am vazut filmul am citit cartea si am fost surprinsa de cat de bine au pastrat ideile prezente in ea. Christian Bale chiar si la 13 ani reuseste sa tina pasul cu john malkovich si miranda richardson. Un film impresionant care trebuie sa spun m-a facut sa urasc si mai mult razboiul si efectele lui, nu stiu daca asta era lectia pe care doreau sa o prezinte realizatorii, dar pe mine asta m-a impresionat cel mai mult, precum si realismul povestii.

7 2

sinradu

08.09.2018

Mă aşteptam mai mult de la acest film, dar Spielberg reuşeşte să dezamăgească încă o dată. Rolul lui Malkovich putea (ca să nu risc chiar un „trebuia”) să fie mai bine dezvoltat, Bale se descurcă bine (cu momente în care trebuie adăugat şi un „foarte”). Din păcate, însă, în încercarea de a înghesui cît mai mult în cele 154 de minute, se pierde mult din coerenţa construcţiei, fiind momente în care practic ce vedem sînt scene disparate ataşate la montaj, dar cu o acţiune a căror semnificaţii şi motor intern ne sînt necunoscute. Apoi accentul ar fi trebuit să fie mai puternic pus pe copilărie, în forma schizoidă dată de un lagăr de concentrare japonez. În fine, cum spuneam şi la început, un film care putea fi mai mult, dar care, pentru mine, a rămas la stadiul de „ceva”.

5 9