Everest

Aventuri, Dramă (Iceland, United States of America, United Kingdom)

Baltasar Kormákur

Cross Creek Pictures, Working Title Films, Walden Media, RVK Studios, Universal Pictures, Free State Pictures

10 Septembrie 2015

18 Septembrie 2015

Inspirat de evenimentele incredibile din jurul unei încercări periculoase de a ajunge la vârful celui mai înalt munte al lumii, "Everest" documentează călătoria inspiraţională a două expediții diferite, provocate dincolo de limitele lor, de una dintre cele mai feroce furtuni de zăpadă întâlnite vreodată de omenire. Caracterul lor fiind testat în cele mai dure condiţii de pe planetă, alpiniștii se vor confrunta cu obstacole aproape imposibile, când obsesia lor de-o viață devine o luptă uluitoare pentru supraviețuire.

08.09.2018

O experienta cinematografica deosebita, Everest mi s-a parut un film foarte bun care surprinde din plin publicul cu o sumedenie de emotii si sentimente diferite. Filmul este extrem de bine realizat, pornind de la nivelul vizual impetuos pana la un acting grozav din partea actoriilor. De asemenea regia foarte bine coordonata reuseste sa ii asigure filmului un realism aparte iar acest lucru probabil conteaza cel mai mult. Povestea filmului este una interesanta, are din plin ce ii trebuie pentru a captiva publicul, o emotie deosebita pe care o traiesti din ce in ce mai intens odata cu minutele scurse. Daca inceputul pare usor grabit, lucruriile intra pe un fagas normal pe la mijlocul actiunii, atunci cand cu adevarat tensiunea acestui film atinge cote ametitoare. Totusi as fi preferat ca durata sa fie putin mai mare, astfel ca debutul filmului sa fie mai intens si mai bine conectat la sirul evenimentelor ulterioare. In orice moment filmul are capacitatea sa ti taie respiratia cu niste cadre uimitoare. Cum am mai spus vizual filmul arata incredibil, incepand cu imaginiile impresionante cu natura calma sau dezlantuita, cadrele simple care de asemenea au un contrast aparte sau modul inspirat in care regizorul reusete sa abordeze firul narativ. Distributia filmului este una foarte darnica si cuprinde multe nume sonore. Clarke, Brolin, Gyllenhaal, Knightley, Worthington sau Robin Wright, acestea sunt doar cateva nume importante din aceasta lunga lista. Chiar daca anumitii actorii au niste roluri minore, aportul adus de acestia tot este unul pe care eu il apreciez cu desavarsire. Mi-a placut de Keira Knightley, de asemenea de Jake Gyllenhaal insa cei care merita cea mai multa apreciere sunt Josh Brolin si Jason Clarke. Personajele acestora mi s-au parut cele mai bine conturate si am apreciat pe deplin implicarea acestora in poveste. Insa cu siguranta sunt mai multe personaje care iti castiga simpatia. In regia lui Baltasar Kormákur, Everest mi s-a parut un film foarte bun, care m-a impresionat profund in multe momente. Saltul facut de regizorul islandez in utlimii ani este unul evident. Dupa Contraband si 2 Guns, acesta isi arata din plin talentul si dibacia in realizarea acestei ambitioase productii. Un regizor care merita din acest moment mai multa atentie si sper desigur ca si urmatoarele proiecte ale acestuia sa fie la fel de inspirate. Asteptam cu mare interest vizita la cinematograf pentru acest film si ma bucur ca am ocazia sa scriu atat de devreme aceste cuvinte. Vazut alaturi de un prieten care iubeste natura si muntele, am ramas extrem de multumit cand i-am putut intelege pe chip emotia si entuziasmul urias. Asta inseamna ca filmul a livrat concret tot ce era necesar. Recomand cu mare incredere acest film. O vizita la cinema este cea mai potrivita, chiar daca 3D-ul nu este principalul motiv pentru care va incurajez sa faceti acest lucru. Probabil in IMAX este mult mai grozav.

7 1

Gabi-28

08.09.2018

M-am dus la cinema total nepregatit pentru acest film. Nu pot spune ca nu aveam niciun indiciu despre ceea ce o sa vad, spoturile agresive atat tv cat si online, oricat am incercat sa le evit, mi-au facut totusi idee despre actiune si modul in care ea va evolua. In rest insa, nu aveam mai nicio data exacta despre Everest si temerarii care l-au cucerit sau doar au incercat. Nimic nici despre evenimente remarcabile ce s-au petrecut in aceste tentativei, deci mai nimic despre subiect. La fel pot spune si despre acele imagini ametitoare care te coplesesc foarte rapid in derularea proiectiei. Nu am citit carti si marturisesc ca nici nu primesc prea multe vederi de la prieteni din Nepal ca sa imi fac o imagine aproape de adevar. Asadar, nu pot aprecia daca acele imagini sunt sau nu de pe Everest sau sunt luate din cu totul alta parte a lumii. Ce pot sa spun e ca sunt superbe si ca le-am savurat cu nesat. Filmul practic sare peste introducere si dupa o scurta prezentare a protagonistilor, efectiv doar numele lor, actiunea se muta in Nepal. Dar nici aici nu lancezeste. Rapid, pe spinarea yak-ilor incepem escaladarea. O escaladare treptata, dar totusi prea abrupta. Incepand cu padurile verzi de la baza muntelui, filmul sare direct la panoramele de gheata. Ni se spune despre climatizare si cum ea va dura 40 de zile, dar in film... nimic despre aceasta etapa. Apar doar bazele cu altitudinile la care se afla si cam atat. Ne dezmeticim care mai de care mai nedumeriti si iata ca suntem deja la vreo 6-7 mii metri. Ciudata senzatie. Dar de aici totul te lasa fara cuvinte. Avem prima parte, ascensiunea. Foarte real creata, foarte natural ecranizata. Mai nimic din elementele atat de omniprezente de adrenalina si tensiune, elemente de umplutura, create artificial, care mai totdeauna se potrivesc ca nuca in perete. Poate doar acea mini avalansa care zguduie un pic scara. Total nepotrivita, dar... suportabila. In rest nimic ce sa sfideze bunul simt. Despre cadrele panoramice ce sa mai spun. Ca iti taie respiratia, ca sunt uluitoare, ca sunt de-a dreptul fantasmagorice... Sunt cuvinte simple ce nu pot sa exprime ceea ce vizual te incearca in acele momente. Asta trebuie probat si obligatoriu pe un ecran cat mai mare. Daca e de cinema, e perfect; dar pe calculator sau si mai rau, e blasfemie si prostie. Cel putin la acest film si la acest peisaj. Apoi vine partea a doua si anume coborarea. Mult mai incarcata de dramatism, mult mai tensionata si cu un final... ce m-a lasat paf ! Totalmente surprinzator. Pacat de acele scene dinspre sfarsit cand o parte a expeditiei ajunge la baza 2 si vedem secventa cu ei mergand prin furtuna. Este atat de prost gandita si atat de proasta ca efecte speciale incat pare dintr-un site-com ieftin. Mare pacat! Despre joc actoricesc... mai putin. Este totusi un film despre oameni barbosi si imbracati ca eschimosii. Plus ploaia de gheata ce mai cade din cand in cand si reduce vizibilitatea,plus zapada ce le ingheata pe fata, mastile de oxigen. Toate acestea fac aproape imposibil de apreciat actingul. Concluzie: un film deosebit ca subiect, destul de bine regizat si filmat; nu la fel se poate spune si despre constructia scenariulu. Un 7,02. Merita vazut in IMAX. Doar fericitii privilegiati care pot sa o faca bineinteles. Ps. ca o ciudatenie, nu ni se spune nicaieri inaltimea maxima la care au ajuns protagonistii, odata cu atingerea varfului. Ciudata scapare care face o impresie si mai proasta asupra scenariului.

2 7

valy94

08.09.2018

Pe scurt : o prima jumatate a filmului lipsita de actiune , pe alocuri chiar plictisitoare , din punctul meu de vedere s-au lungit mult prea mult cu pregatirile . A doua jumatate a filmului insa , una buna , plina de emotii si de dramatism . Daca ar fi rezumat filmul doar la aproximativ 100-110 minute ar fi fost un film mult mai reusit . Totusi , un film de vazut ! De la mine nota 7.

1 2