Destine inlantuite (mini-serie) (1985)

Evergreen

24 Februarie 1985

8 Iulie 2020

<p align="justify">Filmul de televiziune, realizat în trei episoade este bazat pe celebrul roman  " Evergreen " al scriitoarei americane de origine evreică, Belva Plain. Filmul spune povestea familiei Friedman pe parcursul a trei generații, între 1909 - 1959.</p><p align="justify"><span>Povestea</span> <span class="hps">începe</span> <span class="hps">în</span> <span class="hps">New</span> <span class="hps">York,</span> <span class="hps">Lower East Side</span><span>, odată cu</span> <span class="hps">sosirea</span> unui grup de imigranți <span class="hps atn">polono-</span><span>evreiesc.</span> Anna Friedman este o foarte tânără domnișoară, frumoasă și plină de farmec care, orfană fiind, își încearcă norocul în SUA. Muncește din greu fiind cusătoreasă, împarte camera mizeră cu prietena ei Ruth și singura bucurie este clipa când visează alături de un tânăr evreu, Joseph Friedman, la o viață mai bună. Într-o zi reușește să se angajeze ca servitoare în casa unei familii bogate, evreiești și se îndrăgostește de tânărul stăpân Paul Lerner. În momentul în care Paul se căsătoreste la îndemnul părinților cu o bogată moștenitoare, ea se mărită cu ambițiosul Joseph Friedman și au un băiețel. Joseph Friedman o trimite la familia Lerner pentru a se împrumuta de bani ca să deschidă o afacere imobiliară. Aici îl revede pe Paul, povestea de dragoste dintre cei doi se reînfiripă, iar ea rămâne însărcinată și o naște pe Iris, care nu va ști niciodată cine este adevăratul ei tată....Anii trec, copii, nepoți, strănepoți...fiecare cu destinul său.</p>

01.06.2012

O miniserie deosebit de bine realizata, dovada fiind si Aurul primit in 1985 la Emmy Awards. Bazat pe romanul fluviu al scriitoarei Belva Plain, filmul in trei serii are aproape de toate : saracie, dragoste, ura, muzica, credinta, gelozie, tragic, sinucidere,moarte tragica, disperare, razboi, bogatie...o intreaga istorie de 50 de ani a unei familii evreiesti..Triunghiul amoros este interpretat impecabil de trei mare actori:Lesley Ann Warren intr-un rol de compozitie dificil, Armand Assante este stralucitor iar Ian McShane convinge prin interpretarea impecabila. Decoruri deosebite, muzica se incadreaza perfect povestii, costumele beneficiaza si de amprenta vremurilor in care se desfasoara actiunea (1909 - 1959)....un film care mie mi-a placut mult. Il recomand mai ales femeilor carora le plac povestile romantate de dragoste.

2 0