Everything is Illuminated

Comedie, Dramă (United States of America)

Liev Schreiber

Stillking Films, Warner Independent Pictures (WIP), Telegraph Films, Big Beach

16 Septembrie 2005

19 Octombrie 2021

Un tanar american evreu doreste cu ardoare sa afle mai multe despre femeia care i-a salvat viata bunicului sau in cel de-Al Doilea Razboi Mondial. Cand nazistii au intrat in Ucraina, acesta a fost ajutat sa fuga, iar Jonathan se simte acum intr-un fel dator fata de acea femeie. Astfel, el ajunge in Ucraina si porneste in cautarea unui sat al carui nume l-a gasit pe o poza veche de-a bunicului sau. Nestiind limba, el este ajutat de doi localnici foarte ciudati. Unul dintre ei este translatorul, ce vorbeste o engleza foarte amuzanta, iar celalalt este soferul, un batran ce sustine ca e orb. Cei trei pornesc in cautarea indiciilor catre acea femeie ce-i va conduce spre un adevar greu de suportat.

ionut_adrian

08.09.2018

Un film pe cat de simplu, pe atat de complex. Un film la care razi ce razi, dar la un momentdat te trezesti parca intr-o lume de care stii ca exista cu adevarat, vezi locuri care iti par cunoscute, si simti cum incet, incet un val de sentimente de tot tipul te invaluie brusc; de la emotie, nostalgie, pana la gandului coplesitor ca poate trecutul nostru nu ar trebui dat uitarii, ca poate ar trebui sa invatam din propriile greseli si ale altora... ca poate nu ar trebui sa uitam cine suntem si de unde am plecat. Jocul actoricesc este pe cat de natural si firesc, pe atat de interesant si captivant, fiecare actor interpretandu-si rolul intr-un mod exceptional, reusind sa te trimita pe tine, privitorul, exact in mijlocul actiunii (pana si cainele este fantastic). Un film minunat, ce trebuie vazut de toata lumea... fara retinere.

15 4

1octav

08.09.2018

Familiaritatea peisajelor si a multor cuvinte, atmosfera si povestea fac acest film ceva cu adevarat deosebit... mai ales avand in vedere ca si Romania are asemenea povesti de care ar trebui sa ne amintim...

6 1

nasturi

08.09.2018

Tema evreului apare iar insa,de aceasta data nu în accepţiunea comună, ci într-un sens mult mai profund.Este vorba despre evreul dezradacinat care isi cauta originile,ce se reintoarce la ceva cu totul starin dar care-i apartine.O călătorie iniţiatică, donquijotescă, a lui Jonathan printr-o Ucraină atemporală, însoţit de un bătrân care se pretinde orb, o căţea amnezică ce dezvoltă pasiuni dintre cele mai bizare, îşi muşcă propria coadă şi se loveşte singură de geamurile maşinii, precum şi de Aleksandr, ghidul care vorbeşte o engleză stâlcită. Fiecare obiect adunat pe parcursul calatoriei va contribui la recuperarea memoriei. La fel ca si el ,batrana Augustine este o colectionera,o pastratoare a memoriei colective.Ea fiind singura supravietuitoare din Trachimbrod,va dezgropa obiecte ingropate in groapa comuna unde fusesera aruncati dupa masacru toti locuitorii.

9 2