Exodus: Gods and Kings

Aventuri, Dramă, Acțiune (Spain, United Kingdom, United States of America)

Ridley Scott

Volcano Films, Chernin Entertainment, Scott Free Productions, Babieka

3 Decembrie 2014

12 Decembrie 2014

<p><span style="font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.27272605895996px; text-align: justify; font-family: Verdana, sans-serif; color: #222222">În capitolul biblic Exodul (Ieşirea) din Vechiul Testament care stă la baza </span><a style="margin: 0px; padding: 0px; line-height: 17.27272605895996px; color: #056aba; text-decoration: none; font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 11.818181991577148px; text-align: justify" href="/" target="_blank" title="Filme">filmului</a><span style="font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.27272605895996px; text-align: justify; font-family: Verdana, sans-serif; color: #222222"> aflăm că Moise s-a născut într-o familie de evrei într-o perioadă în care Ramses a ordonat ca toţii băieţii evrei să fie înecaţi. Micul Moise a fost trimis plutind într-un coş pe apele Nilului şi a fost salvat de fiica faraonului şi crescut în familia regală ca frate al viitorului faraon. Ajuns la maturitate, Moise a mers în Egipt pentru a elibera din sclavie poporul lui Israel.</span></p>

mindhunters

08.09.2018

Cum mi-a plăcut Noah tocmai pentru că regizorul și-a permis să pună accentul pe om, și nu pe Dumnezeu, pe trăirile și chinul celui ales să salveze lumea, dar nu pe toată, mă așteptam ca în cazul acesta, povestea să fie la fel de grozavă la nivel de personaj principal și psihologia acestuia. Și a fost, nu spun că nu, mi-a plăcut Bale la nebunie, dar parcă filmul a durat prea mult, iar confruntarea mult așteptată dintre Ramses și Moise nici măcar nu are loc (scuze pentru spoiler, dar n-am ce-i face); toată acțiunea pare să construiască încet un pod către o bătălie fenomenală, pentru ca la final, toți să fie luați de ape. O surpriză extrem de plăcută a fost Joel Edgerton, cel care joacă rolul lui Ramses. Deși îl știam deja din The Great Gatsby și Warrior (2 filme superbe, recomand), chiar m-a luat prin surprindere forța personajului său și credibilitatea pe care i-a oferit-o; făcând un rol atât de bun, a reușit să se ridice la nivelul colegului său mai popular, ba chiar l-a eclipsat uneori. E o părere subiectivă, bineînțeles, dar interpretarea lui chiar mi s-a părut ireproșabilă, cei 2 antagoniști sunt miezul poveștii și era normal ca rolurile să fie de nota 10. Scott reușește să ofere publicului reacțiile și sentimentele unui om de bun-simț, care nu vrea să-i sacrifice pe alții pentru binele alor săi, cel puțin, nu pe cei nevinovați. Mi s-a părut genială ideea de a pune un copil să-l interpreteze pe Dumnezeu (sau pe mesagerul său, depinde de interpretare), felul în care acesta se înverșunează să pedepsească oamenii buni și răi, de-a valma, este exact atitudinea unui copil orgolios, conștient de propriile puteri. Firul poveștii este pe îndelete depănat, vedem cum stătea situația când Seti era încă în viață (tatăl lui Ramses), ce relație aveau cei 2 prieteni: totul indică o schimbare bruscă de statut, încă de la primele cadre și de la profeția nefastă. Apoi are loc o scenă de luptă excelent construită vizual, în care egiptenii atacă hitiții, dar aproape își pierd viitorul conducător; atunci se rupe firul, când fiul faraonului simte că există cineva mai potrivit decât el: Moise. Se vede clar că Ramses duce o luptă interioară, își iubește prietenul și are încredere în el, dar se teme; relația se distruge încet încet, culminând cu un exil; de aici încolo filmul capătă un ritm mai lent, a cărui acțiune totuși gradată, din ce în ce mai promițătoare, te duce cu gândul la un final de poveste. dar… [...] Moise e un personaj atent creionat, scenariștii având grijă să-i evidențieze natura generoasă și spiritul obiectiv și rațional (cel puțin la început); omul ăsta salvează tot ce poate, întâi pe Ramses, apoi pe Miriam, apoi un întreg popor, al său. Cu riscul de a nu-și mai vedea familia, pleacă la drum în numele unui zeu căruia îi negase existența; mi-a plăcut transformarea lui pentru că nu s-a preschimbat într-un fanatic, tot ce făcea era cu gândul la binele altora. Scenariul mi-a satisfăcut așteptările în proporție de 80 – 90%, dar am fost foarte mulțumită de alte aspecte ale filmului. Dacă de actori deja am zis că-s cea mai reușită parte a filmului, aș fi nedreaptă să nu-i ofer cezarului ce-i al cezarului: regizorul are un aport extraordinar, dacă el n-ar fi știut cum să-i pună în scenă, cum să-i prindă în cadre, oferindu-ne astfel un spectacol vizual, totul ar fi fost degeaba, rămâi fascinat de scenele de luptă, de marea care înghite egiptenii, dar și pe… nu vă spun! Soundtrack-ul este absolut genial, piesa de la Coldplay cel puțin dă dependență! Eu recomand filmul pentru că e inteligent scris și pus în scenă, deși finalul nu m-a dat pe spate; e o altă interpretare a mitului lui Moise și de aceea merită toată atenția.

7 8

Bachus-B

08.09.2018

Ridley Scott si-a dat de aceasta data cu firma rau in crestet.....filmul este o superficialitate si un esec cinematic total precum a fost Cleopatra in 1962 cu lyz Taylor unde toti egiptenii erau de culoare alba si vopsiti cu ten de bronz sa para asa zisi autentici... la fel se intampla si in acest... nu pot sa i spun decat flick si nu film... castingul egyptean este compus din actori blonzi cu ochi albastrii si piele alba precum Sigorney Weaver carea re cam doua cuvinte de zis in film.. si Joel Edgerton care arata dea dreptul caraghiosi dar cel mai comic este alegerea comediantului John Turturro care de la prima clipa cand il privesti te pufneste rasul... Sa vorbim de costume marea Janty Yates care a facut costume absolut superbe la epicile anterioare precum Gladiator, Kingdom of Heaven ,aici si dansa si-a dat examenul.. costumele sunt dea dreptul caraghioase mai ales cele din curtea regala care sunt atat de curate si false de zici ca cineva le-a imprumutat pt ceva piesa de teatru de scoala .. dar cel mai caraghios costum este cel al lui Ramses care este din aur starlucitor ca si in povestile de gradinita unde zicea- cu totul si cu totul de aur... caraghios absolut ! Filmul nu are deloc legatura cu povestea biblica al lui Moise si nici din scriirile ebraicice din Torah este un flic structurat bineinteles ala Gladiator ca si toate filmele istorice care au urmat dupa el aceasi tema- doi frati rivali unul rege celalat sclav, acelasi tema moartea tatalui la inceputul filmului etc.. aceleasi structuri pe personaje - cel bun este foarte foarte bun iar cel rau foarte foarte rau.. ca si in povestile de gradinita ..! scenariul este incredibil de prost scris cu dialoguri umflate si la care deja sti dinainte ce se vorbeste fara sa te tina in suspans deloc si sa vrajeasca spectatorul... .filmului i lipseste drama si magia dar cel mai mult atmosfera totul este aratat superficial si intrun montaj rapid unde nu vedem nimic din egyptul antic ci doar niste imagini computerizate aratate foarte repede nu vedem nici miile de sclavi care lucrau pt egypteni precum vedem in capodopera lui Cecil b DeMille Cele 10 porunci cu marele Charlton Heston.. aici vedem niste sclavi care nust daca sunt mai multi de 100... care sunt aratati superficial si repede ca si cum ar zice spectatorului pai oricum sti povestea ce sa mai arat atatea detalii.. grandoarea imperiului egyptean nu este aratata deloc doar discutii in palat si in curtea palatului unde vedem actori britanici si americani costumati ca egypteni ...din film lipseste drama si tragedia mai ales cand Moise afla adevarul este foarte rapid si acepta fara nici o problema zicand - da ok bine plec in exil hai salut ca am sta destul.. absolut caraghios scena cu trecearea in pustiu e bineinteles intoarsa pe dos Moise suparvietuieste ca si un samurai omorand doi banditi lunadu-le calul si provizile si fara nici o problema intro juma de ora strabate desertul egyptean ajungnd nevatatamt si neinsetat la fantana lui Jetro din Mydia.. unde totul e schimbat scena de la fantana e schimbata, dupa o intalnire cu Sephora deja dintro data se casatoresc ce sa mai vedem ceva detalii .. dar vine partea cea mai intoarsa pe dos intalnirea cu copacul in foc si cu auzirea vocii lui Dumnezeu care dc sa facem ca si in biblie sau ceva diferit special hai sa facem cv dea dreptul comic - Dumnezeu e reprezentat de un copil chel care i da sfaturi la Moise ce sa faca ..unde faza caraghioasa este ca Moise pica intro groapa cu noroi si vorbeste cu asa zisul God infundat in mocirla ...))) singurle chestii cat de cat ok sunt efectele speciale a broastelor lacustelor dar bineinteles faza cu nilul insangerat este dea dreptul comic idioata in loc de faza cea clasica din biblie vedem 4 crocodili bineinteles sgi cat Godzila de mari si rapizi ca fulgerul ce manaca niste pescari cu tot cu lemnul de barca ..iar de acolo porneste insangerarea apelor cam asa e viziunea inteligenta a lui Scott.... e urmeaza tantarii care umple curtea egypteana de bube iar Ramses sta pe cap cu o plasa de tantari .. radea lumea din sala in hohote... in fine urmeaza exodul care in loc sa vedem ca si capodopera lui De Mille peste 100 de mii de figuranti care erau toti reali.. aici am sperat sa vad macar atatia facuti sgi dar vezi de treaba... sclavii par cam sa zicem 300 de toti si iasa toti din Egypt prin niste ulite rapid in 10 min fara nici o povara . si deja intro juma de ora ajung toti la marea rosie ..))) urmeaza furia lui Ramses care vrea sa i decimeze ..in loc sa vedem ca si in celelate versiuni cele 1000 de caruri cu cai care urmeaza sclavi vedem cam vreo 50 de caruri care dau bice sa ajunga scalvii din urma .. iar acuma faza fazelor caraghioasa comica--- in fata carelor din spatele lui Ramses pica acidental un soldat dintrun car iar celelelte se impiedica toate de acel soldat si toate pica in prapastie o faza ca si intrun film cu Pantera Roz... ))))) e si am ajuns la mare.. si soare... in loc sa vedem ceva monumental de grandios si sa ramanem masca cum au ramas in 1956 spectaorii cu despartirea marii rosii care sincer si acum este impresionanta cand vezi filmul lui DeMille .. aici vedem un popor cam de vreo 100 de oameni care trec prin mare iar in loc sa vedem cum se desparte, vedem un val urias inconjurat de perscarusi iar Moise si Ramses pornesc sa se atace unul pe celalat..iar valul cel gigant acoperindu-i dintro lovitura iar cei doi ies nevatamati unul pe un mal iar celalat pe alalat mal... far nici o problema si cam atat... pe sclavii evrei nui mai vedem sunt toti nevatamati intro scena urmataore care te face sa presupui - pai au trecut normal hai sa terminam filmul... absolu stupid si caraghios ..e urmeaza cele zece porunci dar dc sa le primeasca Moise pe muntele Sinai..? las ca e mai ieftin sa stea intrun cort si piticul zeu i dicteaza ce sa scrie pe niste foi.. iar sfarsitul Moise e batran si ziceam ca....--- e restul stiti ce sa mai arat prin imagini zise Scott hai puteti pleca..! si asa sincer cred ca s-a sfarsit era filmelor sword and sandal in Holiwood .. dar nust daca s- a sfarsit prostia superficiala cinematografica a generatiei anilor 2000 inca... nota 5 cu indulgenta !

5 15

Tot10ham

08.09.2018

Motto:"Pentru că seria bulshiturilor hollywoodiene și pentru că biblie! Am văzut Exodus: Gods and Kings Recunosc, aveam așteptări mari înainte să-l văd, deoarece Ridley Scott este un regizor care s-a făcut cunoscut prin multe filme reușite("Gladiator","Black Hawk Down","American Gangster"), plus că eu îl consider pe Christian Bale, liderul generației sale de actori,și nu numai. AVEAM! Chiar dacă filmul acesta nu are pretenția de a fi documentar, să "produci" atâtea inadvertențe istorice, să faci un film lipsit de emoție, fără a empatiza cu nici un personaj, să nu dezvolți personajele, să nu arăți cadre, scene istorice memorabile la bugetul considerabil al filmului și renumele lui Scott, este un mare punct negativ! Începutul e bun, avem o scenă de luptă foarte bine construită vizual(unica), o bătălie în care egiptenii atacă o tabără hitită (bănuiesc că este vorba de celebra bătălie de la Kadesh), unde Ridley Scott te face să te simți un soi de divinitate care veghezi de undeva de deasupra peste câmpul de luptă! Păcat că asemenea momente, de măiestrie regizorală, de intensitate, până la final vor fi sublime, dar vor lipsi cu desăvârșire! Filmul devine ușor, ușor, liniar, tern. Se încearcă a se pune accentul pe latura umană, obișnuită a celor 2, Ramses și Moise, gradual, pentru a ne pregăti de confruntarea "fenomenală" a lor de la final, dar care nu mai vine! Dialogurile sunt laconice, chiar dacă unele se vor profunde, coloana sonoră este foarte slabă(chiar surprinzător, dacă ne aducem aminte de cea din Gladiatorul), ai impresia că totul este pe fugă, fără esență! Știam "profesionalismul" celor de la Hollywood atunci când este vorba de a face un film istoric, mai ales când nu este vorba de fapte reale din istoria proprie(pt. că ei, neavând istorie de fapt, au acea infatuare, superioritate, angajându-se în a face filme despre trecutul altor popoare, dar fără a-și lua în staf consultanți, specialiști pe acest subiect). "Patriotismul" lor ne-a fost arătat în multe, foarte multe filme, parcă mai multe ca niciodată în ultimii ani, nu are rost să insist aici,să dau exemple, un cinefil obiectiv știe despre ce spun. Cum altfel pot cataloga lipsa lor de veridicitate în a ne prezenta marele imperiu egiptean, în care vedem doar actori albi, blonzi, cu ochii albaștri, apărând meteoric poate 1-2 actori mulatri, negri, și ăia undeva în planurile secundare, actorii din rolurile principale fiind spoiți pe față, să pară mai autentici? Din acest punct de vedere, cred că Ridley Scott ar avea multe de învățat de la Mel Gibson regizorul, un perfecționist in adevăratul sens al cuvântului("The Passion of the Christ", "Apocalypto"). Spuneam că filmul trenează, devine lent, aici aș fi dat vina pe scenariști, dar cum știm cu toții că povestea este arhicunoscută din biblie(nu are relevanță aici dacă este sau nu autentică, nu despre asta discutăm), mă întreb ce rol au avut scenariștii? Culmea ar fi, ca la nominalizările pentru Oscar, Exodus să aibe nominalizare la scenariu!(chiar, cum va fi, scenariu original sau scenariu adaptat?) La un moment dat, vedem oastea egipteană călare, cu stindarde precum ale cavalerilor din Evul Mediu, de parcă vedeam o cruciadă din sec. XII!(Cred că i-au rămas de la "Kingdom of Heaven"). Păi se poate așa ceva, mister Scott?! Sau scena în care Moșe(cu accent pe e),instruia "sclavii" evrei, în acele timpuri, crescători de capre și oi, nu războinici, să tragă cu arcul călare! Egiptenii trăgeau cu arcul, din carele de luptă, dar nu este același lucru cu trasul călare, tactică militară adusă la apogeu de mongoli, perfecționată începând doar cu anii 250-150 înaintea erei noastre! Mi-au plăcut totuși unele faze, precum aceea când, nici nu știu cum să-i zic, profesor, "om de știință", de la curtea faraonului, care încearcă să-i explice lui Ramses, într-un mod logic, ștințific, de ce sunt și de unde vin acele plăgi, catastrofe, asta după ce marea preoteasă și ceilalți din jurul lui eșuaseră în a da explicații sau a combate urgiile! Epică faza cu faraonul având pe cap un tifon, o plasă, gen pânză contra țânțarilor!(în cazul lui, contra muștelor). Mi-a plăcut că regizorul are o variantă originală în "celebra" întâlnire dintre Moise și dumnezeul lui. Cu riscul de a fi blasfemiat de publicul religios, evreu, el ne arată pe dumnezeul lui Moise fiind un copil, dar un copil răzgâiat, orgolios, dar cu aceleași "calități" pe care le știam deja, crud, ironic,cu toane, un dumnezeu tribal, care apare spre a-și satisface propriile fantezii morbide! Subliminal, bine punctat momentul, că dumnezeu îți poate apare în viața ta, doar dacă te lovești la cap! Ridley Scott "omite"(și bine face) să arate mult cunoscuta scenă din povestea biblică, cea în care Moise își transformă toiagul în șarpe, sau desparte apele, considerând, și pe bună dreptate, că în zilele noastre să crezi că așa ceva ar fi putut fi real, foarte ușor poți fi catalogat pueril, sau că suferi de psihoză mistică! Bale pentru mine rămâne un actor carismatic, care degajă forță pe ecran, ai impresia că acest om poate juca și rolul Godzillei, și să o facă magistral! Nu este vina lui pentru acest rol, cu toate că nu este cel mai slab rol al lui! Mă întreb, oare a contat în alegerea actorului pt. rolul lui Moise faptul că prenumele lui este Christian?! Câteva cuvinte despre actorii din rolurile secundare: Joel Edgerton(Ramses) face un rol bun, probabil cel mai bun al carierei până acum, dar nu pot spune că a fost ireproșabil,excelent,e.t.c., așa cum am auzit alte comentarii. John Turturro. Nu se poate să-l pui pe Turturro într-ul rol care trebuia să degaje înțelepciune, să fie "father figure", pe el, care s-a făcut remarcat pt. rolurile de factură comică până acum, nu dramatice! Pe mine m-a bufnit râsul de la prima scenă cu el, când i-am văzut fața, "mânjit" cum era pe la ochi! Sigourney Weaver- rol memorabil! Dacă te ia pișarea, și te duci la wc cu 5 minute înainte de prima scenă în care apare ea, sau îți cade ceva din buzunar și te apleci, i-ai ratat rolul! Aaron Paul- interpretându-l pe Iosua, și neputând rosti măcar o dată "bitch"(cei care au văzut "Breaking Bad" știu la ce mă refer), nici nu-ți dai seama că a jucat și el! Îmi permit un sfat pentru ei:concediați-vă impresarul! 3D ?!? 3D my ass! O deziluzie. În afară de câțiva pescăruși care "scapă" prin sala de cinema, tehnologia este catastrofală la acest film! Nu pierdeți absolut nimic dacă nu vedeți filmul în 3D! În concluzie, un film modest, să nu-i spun slab, superficial din toate punctele de vedere, și spun asta, pt. că aveam alte așteptări de la Ridley Scott! Subiectul avea potențial imens, dar a ieșit un kitsch made in Hollywood, poleit frumos, cum din păcate sunt din ce în ce mai multe ultima perioadă! Nu aș recomanda nimănui acest film. Aștept cu interes ecranizarea poveștii biblice Adam și Eva, cu Denzel Washington(Adam), Scarlett Johansson(Eva), și Johnny Deep(șarpele)! P.S. Acest comentariu conține spoilere! P.P.SGlumesc, cred că marea majoritate au auzit mai mult sau mai puțin despre această poveste, e ca și cum ai spune cuiva care se uită la vreun film despre gizăs: băi, vezi că pletosul moare la final!

6 9