Goya's Ghosts

Dramă (Spain, United States of America)

Miloš Forman

Xuxa Producciones S.L., The Saul Zaentz Company, Kanzaman, Antena 3 Televisión

8 Noiembrie 2006

13 Iunie 2008

<p>"Fantomele lui Goya" este un film care incearca sa portretizeze o perioda tumultoasa din istorie, cu toate aspectele, absurditatile si nedreptatile ei, in care personajele sunt purtate neputincioase de forta destinului , adesea spre un sfarsit tragic. Toate aceste lucruri sunt descrise prin ochii iscusiti ai celebrului pictor spaniol Francisco de Goya. </p><p>Acesta se implica in treburile Inchizitiei pentru a incerca sa salveze viata uneia dintre muzele lui, Ines, fica unui bogat comerciant si un bun prieten al pictorului, care a fost arestata pe nedrept sub acuzatia de herezie. Acest lucru ii da ocazia sa cunoasca coruptia si parvenismul oamenilor ce conduceau Inchizitia, care macinati de dorinta de putere au uitat cu totul de credinta. Un film superb pictat in umbre si lumini dramatice. </p><p> </p>

jake

08.09.2018

O reconstituire eleganta a perioadei si o portretizare bine conturata a personajelor. O poveste interesanta pictata pe un fundal care o sa prinda cu siguranta spectatorul in mirajele si intrigile ei.

4 3

delfinasu

08.09.2018

Atat Javier Bardem, cat si Natalie Portman si Stellan Skarsgård fac roluri deosebite in acest film cu un final de neuitat...

6 3

Patronu

08.09.2018

Fiind un mare admirator al lui Milos Forman (am copilărit cu Amadeus şi One Flew Over the Cuckoo's Nest), am aşteptat cu nerăbdare ultimul film al acestuia, Fantomele lui Goya. Filmul prezintă tumultoasa perioadă 1790-1810 marcată de Inchiziţia Spaniolă, Revoluţia Franceză, decăderea familiei regale spaniole şi ascensiunea lui Napoleon, văzută prin ochii celebrului pictor spaniol Francisco Goya. În mare parte filmul nu m-a dezamăgit , însă n-am putut să nu remarc o discrepanţă destul de mare în prima şi cea de-a doua jumătate a filmului. Prima parte e clădită cu migală, cu un aer aparte de misticism, iar cea de-a doua parte e extrem de grăbită şi parcă încearcă să includă prea multe evenimente într-un interval prea scurt de timp. Astfel filmul lasă impresia de împrăştiat. În rest, numai de bine despre actorii, cu un plus pentru Javier Bardem. Sunt curios totuşi ce-ar fi fost dacă scenariul lui Jean-Claude Carrière ar fi ajuns pe mâna maestrului Luis Bunuel, cel care a vrut în urmă cu mai bine de 20 de ani să facă acest film, însă nu a mai apucat. Merită văzut.

13 4