Far North

Dramă, Thriller, Romantic, Crimă (France, United Kingdom)

Asif Kapadia

Natixis Coficiné, Ingenious Film Partners, Soficinéma, Celluloid Dreams, Le Bureau, Cofinova 3, Dreamachine, The Bureau, PJB Picture Company, Film4 Productions

8 Aprilie 2008

24 Iunie 2021

<p align="justify">    Saiva si fiica ei adoptiva pe nume Anja, singurele supravietuitoare ale unui trib de indigeni, sunt fortate sa migreze tot mai spre nord spre tundra arctica pentru a scapa de soldatii care le-au invadat teritoriul si le-au acaparat pamanturile, stabilindu-se in cele din urma pe o insula pustie din mijlocul gheturilor. Cele doua femei duc o existenta singuratica si banala, luptandu-se cu gerul cumplit si vanand pentru a-si asigura hrana de zi cu zi, pana in momentul in care un soldat ranit si infometat pe nume Loki se prabuseste pe jumatate mort la picioarele Saivei.</p><p align="justify">    In ciuda instinctului care o indeamna sa il evite pe strain, Saiva il ingrijeste si ii ofera adapost in iurta lor, sfarsind prin a concura cu tanara Anja pentru a obtine afectiunea barbatului dorit, aceasta competitie nefireasca avand consecinte infricosatoare si dramatice pentru toti cei implicati. Adaptat dupa nuvela Sarei Maitland, filmul "Far North" exploreaza cele mai intime ascunzisuri ale naturii umane si abordeaza cu franchete temele iubirii, pasiunii, geloziei, rivalitatii si crimei. </p>

LRaz

08.09.2018

Un film puternic. Un film ce evidentiaza natura umana si de ce e aceasta capabila in situatia solitudinii aproape totale si a unei posibile solitudini totale viitoare. Cadrele tin locul discursului in film, dialogul fiind aproape insignifiant, ceea ce e foarte bine, accentuand idea filmului. Imaginea, ca si cadrele, e de exceptie iar muzica este de asemenea la inaltime. Cu siguranta Far North e un film ce nu e pentru oricine si nu oricine il poate aprecia. Nu e un film pentru masa larga carora se adreseaza blockbuster-ele. Il recomand. 10/10

1 0