Departe de lumea dezlantuita

Far from the Madding Crowd

Dramă, Romantic (United Kingdom)

John Schlesinger

Vic Films Productions, Metro-Goldwyn-Mayer

28 Septembrie 2020

Filmul e povestea Bathsebei Everdene, o tanara pasionala care nu e niciodata satisfacuta de curtezanii ei. Ea isi doreste o dragoste totala si neconditionata si niciunul dintre cei trei pretendenti nu pare sa ii poata oferi totul. Gabriel e un fermier care ii propune sa se casatoreasca cu el, fermecat de frumusetea ei. William, un bogatas celebru pentru statutul de celibatar, nu ii poate oferi iubirea sa neconditionata, in timp ce sergentul Frank Troy, un ofiter aratos si impetuos, o tine la distanta pe Bathseba din pricina temperamentului sau violent. Considerandu-se superioara, Bathseba ii tine la distanta pe cei trei, dar comportamentul ei nabadaios se va stinge treptat, pentru ca, aparent, sa aleaga varianta cea mai comoda.

Yufeng

08.09.2018

Adaptare fără cusur a romanului clasic omonim scris de Thomas Hardy,filmul este o bijuterie, de o frumusețe și o rigoare ireproșabilă.Actori deosebit de buni înnobilează această creație de excepție a cinematografiei britanice.

3 0

bad1923

08.09.2018

Filmul Departe de lumea dezlănţuită (1967), în regia lui John Schlesinger, premiul Oscar pentru cel mai bun film străin, este expresia unui mod de viaţă, departe de aglomerările urbane, dar anti-idilic. Filmul evocă o lume pastorală, arcadiană, ieşită din timp , trăind parcă în eternitate, în mijlocul unei naturi generoase care îl priveşte pe cel mai drag, dar şi pe cel mai ingrat dintre fiii săi, omul, cu îngăduinţă, sancţionându-l însă cu severitate atunci când el ignoră legile ele­mentare ale unei armonii necesare. Aici, la izvoare, omul este ferit de toate cau­zele ce-i pot altera natura, condiţia. Dar el nu mai este ferit de ceea ce vine din interior , de efectul unor năprasnice şi imprevizi­bile porniri pătimaşe. Fiind mai aproape de natură, identificându-se cu ea, firea omului se manifestă cu mai multă naturaleţe, cu mai multă spontaneitate şi dezinvoltură, dar şi cu o forţă teribilă. Natura i-a imprimat omului ceva din măreţia ei, dar şi foarte mult din asprimea, din duritatea ei. Cu cât omul este mai aproa­pe de natură, cu atât el îşi ca­pătă, îşi re-capătă energia , vi­talitatea – temperate, in mediul urban, de îndeletniciri mino­re, de convenţionalisme. Osmoza om–natură este însă aparentă, căci, în adâncime, acest univers pastoral, construit din interior, pe nota dominantă a contradicţiei, relevă frământările sufletului omenesc – indiferente la spaţiu şi timp. Un film despre sentimentul fundamental al iubirii, privit şi analizat cu artă, în nuanţele lui.

1 4

silviu-silviu

08.09.2018