Fierce People

Dramă (United States of America, Canada)

Griffin Dunne

Lionsgate

1 Ianuarie 2005

1 Iunie 2020

Castigatoare a premiului Oscar, Diane Lane joaca rolul unei terapiste prin masaj, care viseaza sa plece din New York si sa se alature tatalui fiului sau, un renumit antropolog, care studiaza un trib primitiv din America de Sud, numit Yanomano. In prezent ea traieste o viata fara griji in Manhattan, dar cand fiul sau este implicat intr-o incaierare cu legea, isi da seama ca e timpul sa faca o schimbare majora in viata sa si trage cateva sfori pentru a intra in lumea celor bogati si privilegiati. Insa cand fiul sau este atacat, lumea lor perfecta este zguduita din temelii.

SSnapie

08.09.2018

Filmul "Fierce people" mi-a lasat o impresie exceptionala, si in acelasi timp una foarte proasta. Cea buna se refera la faptul ca reprezinta o poveste de viata grozava, interpretata de actori foarte buni, incat la sfarsitul filmului m-a facut sa-mi para rau ca s-a terminat. Impresia proasta se refera la faptul ca nu pot sa imi explic ce echipa proasta de promovare a avut filmul incat nu a reusit catusi de putin sa il mediatizeze la adevarata sa valoare. Este un film grozav, Anton Yelchin a demonstrat inca o data cat de bine stie sa isi puna amprenta unui personaj de film.

4 1

alynutza_04

08.09.2018

Pelicula"Fierce People",adaptare a romanului lui Dirk Wittenborn,este o lectie de maturizare fortata marcata de un ritual de trecere nemilos,tragic si dureros. "Suntem suma tuturor oamenilor pe care i-am cunoscut".Aceasta este lectia oferita de pelicula de fata,un film despre maturizarea de care are parte,intr-o vara,un pusti de 16 ani,pe nume Finn(Anton Yelchin). Tanarul trebuia sa-si petreaca vacanta in compania tatalui antropolog pe care nu l-a cunoscut niciodata ,in sanul tribului Iskanani("oamenii feroce" din titlul original al filmului)din America de Sud. In schimb,mama lui - Liz(Diane Lane) - este hotarata sa scape definitiv de dependenta de droguri si alcool si isi suna un vechi prieten,Ogden Osbourne(Donald Sutherland),cerand ajutor.Acesta este al saptelea cel mai bogat american si ii invita pe cei doi pe domeniul lui enorm,unde produce tuica de pere ca in Franta,foloseste scobitori de aur si isi cheltuieste averea pe petreceri ,in familie. Aici Finn petrece o vara de neuitata (si nu spun asta doar in sensul bun al cuvantului)in sanul unui altfel de trib:se imprieteneste cu nepotii lui Ogden,Maya (Kristen Stewart)si Bryce(Chris Evans - l-ati mai vazut in Fantastic Four ca Johnny Storm),experimenteaza ,fara sa vrea,drogurie si castiga pretuirea sefului de trib. La sfarsitul vacantei ,Finn nu mai este un pusti:descopera putreziciunea din spatele fatadei luminoase a bogatiei,invata ca "Tu schimbi tribul si te schimba pe tine" si ramane cu o lectie de viata in latina ("Ex malo bonum/"Din rau poate iesi binele"). Nu strica sa pierdem un pic din timpul nostru pentru a viziona acest film.

3 0

andreimourinho

08.09.2018

acest film poate fi caracterizat drept o coming-of-age drama... dar are si elemente de comedie si tragedie, precum si mister... pe scurt, viata reala... e greu de categorisit acest film, e mai degraba in opozitie cu cinematografia hollywoodiana... e o productie de mare valoare, cu buget redus si un cast plin de staruri... haideti sa-l numim un hibrid, poate din aceasta cauza s-a si "pierdut", neajungand in cinematografe... finn earl, un baietel de 15 ani, al carui tata e absent, neintalnindu-l niciodata, dar il vede si-l aude datorita colectiei sale de filmulete din america de sud... tatal e un antropologist, si-a facut un nume datorita documentarelor sale despre tribul yanomani, care traiesc pentru a ucide si a se procrea(cunoscuti drept "fierce people")... toate activitatile lor se desfasoara in jurul acestor 2 activitati, iar finn e captivat de ei... mama liz, e si ea oarecum absenta... prezent din punct de vedere fizic, insa pierduta intr-o lume de alcool si cocaina... astfel finn devine un adult in lumea lui solitara... intr-o vara liz se decide sa mearga impreuna cu fiul ei in salbaticia din new jersey... un maseur terapeut, mama, e chemata de un client bogat, ogden osborne, sa stea intr-o casuta din "micul" sau sat... trbul lui osborne, cuprinde un asortiment de copii bogati, servitori si tarani idioti, alaturi de care finn va faace propriul studiu de antropologie... experientele acumulate din filmele tatalui sau, il vor ajuta sa supravietuiasca in acest trib?sau va fi privit ca un strain, confruntadu-se cu propria criza de identitate adolescentina?... acestea sunt intrebarile la care trebuie sa raspunzi dupa ce ai vizionat acest film... finn trebuie sa invete sa fie din nou un adolescent, care nu a avut sansa sa fie niciodata, sa inceteze sa mai fie un parinte pentru mama sa, lasand-o pe aceasta sa fie parintele, care nu a fost... el trebuie sa devina un adult responasabil, intr-un mediu periculos si intunecat, cum e aceasta familie de bogatani... diane lane(mama), interpreteaza un rol cu dese tulburari de personalitate, atat de bine, incat e greu sa-ti imaginezi ce alta actrita ar fi putut inlocui-o... osborne e un alt personaj excelent jucat... dar acest film e filmul lui anton yelchin, iar acesta reuseste o performanta greu de realizat de un actor atat de tanar ca el... e un film foarte complex, e o comoara incarcata de lumina sau intuneric, comedie si tragedie, bucurie si patos, dar cel mai mult, admirabil...

0 0