Five Children and It

Aventuri, Fantasy, Dramă, SF, Familie (United Kingdom, United States of America, France)

John Stephenson, Kenny Ortega

Endgame Entertainment, Sandfairy, Capitol Films

15 Octombrie 2004

4 Decembrie 2020

Acest film a fost facut dupa cartea cu acelasi titlu scrisa de Edith Nesbit si publicata in 1902.Un grup de cinci copii,de diferite varste,din aceeasi familie, a fost trimis cu trenul,ca refugiati, la unchiul lor,in timpul primului razboi mondial,in timp ce parintii raman in Londra.Tatal lor este pilot si-i da unuia din fii o busola,ca sa-i ajute pe ceilalti sa se ghideze.Londra era in pericol,fiind bombardata de zepellinele germane,iar londonezii isi trimiteau copii la tara, ca sa fie in afara pericolului.Copii ajung in Kent,la conacul unchiului lor,fratele tatalui,care era un personaj ciudat,aiurit,care locuia cu fiul sau Horace si o menajera zapacita dar simpatica.De la inceput sunt priviti cu suspiciune de catre varul lor,un mic savant cu un laborator in subsolul cladirii.De la inceput ,unchiul lor le prezinta o lista uriasa cu corvoade,restrictii,munci si reguli impuse.Li se interzice categoric accesul in sera, dar ei sparg regula si astfel patrund intr-o lume paralela,unde gasesc un personaj ciudat IT=aratarea.Acesta se considera o zana a nisipului.Se imprietenesc cu el si aratarea le indeplineste zilnic cate o dorinta,care dureaza pana la apusul soarelui.De aici apar tot soiul de situatii incredibile,amuzante,de incurcaturi si neintelegeri,dorintele copiilor fiind gresit interpretate de catre aratare.Varul Horace descopera ca ceva nu e in regula si-i urmareste,descoperindu-l pe aratare si capturandu-l.Copii reusesc sa-l opreasca sa-l disece,in numele stiintei,si-i explica puterile lui IT.Cand Horace isi doreste ca dinozaurul lui sa prinda viata,lesina cand isi vede dorinta implinita...Mama copiilor ajunge la conac,langa ei si acestia afla ca tatal lor e dat disparut in misiune,avionul lui fiind doborat de nemti.Lor nu le vine sa creada si-si doresc cu ardoare ca sa le vina tatal inapoi,dorinta pe care sa le-o indeplineasca aratarea.Numai ca puterile acestuia sunt limitate.In final cand toti isi pierdusera orice speranta,tatal apare misterios,la conac si familia se reuneste.Este un film de familie,din care copiii au multe de invatat.

angelinthenight

08.09.2018

In vremurile grele si dramatice ale primului razboi mondial,cinci frati sunt trimisi la conacul unchiului Albert pentru a fi feriti de grozavia acelor zile.Lasati sa vagabondeze in voie ,copiii isi fac curand un prieten cu totul special :un Psammead,adica o aratare venita din alte secole,urata si morocanoasa,care salasluieste pe o plaja secreta si are puteri magice.Bizarul personaj adora sa isi petreaca zilele in compania celor cinci tineri eroi si in fiecare zi le indeplineste cate o dorinta,care insa nu dureaza decat pana la apusul soarelui.Nici distractia nu tine prea mult pentru ca pustii inteleg curand ca magia ,pe cat poate fi de irezistibila ,pe atat poate fi de ciudata .

1 1

horia98

08.09.2018