Dramă (United States of America)

Marc Abraham

Philip Railsback, John Seabrook

Strike Entertainment, Universal Pictures, Spyglass Entertainment, Intermittent Productions

7 Septembrie 2008

24 Octombrie 2021

<p align="justify">     Actiunea filmului "Flash of genius" se petrece in anii '60 la Detroit si urmareste lupta titanica purtata de catre profesorul universitar de inginerie si inventatorul Robert Kearns impotriva Companiei producatoare de automobile Ford. Casatorit cu frumoasa profesoara Phyllis si avand impreuna cu aceasta sase copii, Bob Kearns traieste o alta versiune a celebrului vis american, crezand sincer ca a dat lovitura vietii lui si ca va putea asigura familiei sale un viitor indestulat atunci cand inventeaza un reper auto care avea sa fie utilizat ulterior de catre toate automobilele din lume - stergatoarele de parbriz. </p><p align="justify">    Insa Ford Motor Company isi insuseste inventia lui Bob intr-o maniera neortodoxa si fara sa ii ofere inventatorului nici un fel de beneficiu material, motiv pentru care barbatul decide sa ii dea in judecata pe conducatorii marii corporatii si sa se reprezinte singur la proces. Initial ignorat si mai apoi amenintat de catre reprezentantii de vaza ai industriei de automobile americane, obsedat de ideea de dreptate cu orice pret si de convingerea ca munca cuiva trebuie recunoscuta si apreciata de catre cei care au cules roadele de pe urma ei, Bob Kearns este pe punctul de a pierde toate persoanele dragi si toate bunurile de valoare pe care le poseda in cursul unui proces interminabil cu acest Goliath al Statelor Unite ale Americii. </p>

Incoruptibilul

08.09.2018

.Filmul spune povestea adevarata a lui Robert Kearns, profesor de facultate si inventator, care porneste un adevarat razboi impotriva industriei automobilelor din SUA, dupa ce una din inventiile sale ii este furata si ajunge sa fie folosita intens, fara ca el sa primeasca vreo rascumparare.

3 2

highlander

08.09.2018

Hmm, vis american sau ...povara americana sau ... inselatil ca e mic si slab cam astea sunt oportunitatile posibile din America anilor '60.Mirat si multumit dupa terminarea filmul,de aceasta povestire de viata, parca traita de mine,impresionat ca pe ultima suta de metri a conflictului cu goliatul General Motors si forta de coeziune a familiei invie eroul filmului si "tipul inventatorului inselat" . Parca asistam la un turnir in care unul dintre cavaleri lupta fara armura,pana si avocatul inginerului interpretat magistral de Alan Alda sa retras din acest razboi, parca fara de izbanda,lasandul singur pe cetateanul Kearns sa renasca si sa se ridice dupa 12 ani de stat in genunchi la cersit dreptatea.Sublim gestul lui de a nu fi cumparat cu bani fara ai fi recunoscute drepturile si de ai fi asigurate despagubirile necesare.Un film oportun pentru amatorii de spectacol al vietii si al dreptatii. E important de vazut filmul pentru a sti de ce filmul pana la urma lasa un gust amar si ...inexplicabil acuma.

16 4

el_goe

08.09.2018

un film care nu trebuie pierdut,cu un final cutremurator si aici ma refer in special la pledoaria lui Greg Kinnear alias "Bob Kearns" de la sfarsitul filmului...cum spune si userul "highlander" intr-adevar finalul filmului iti lasa "un gust amar si inexplicabil"!

1 4