Fort Apache

Western (United States of America)

John Ford, Akira Kurosawa

Masato Ide, William Shakespeare

RKO Radio Pictures

13 August 2020

<p>Dupa incheierea Razboiului de secesiune,colonelul Owen Thursday este numit comandantul unui fort izolat din tinutul indienilor apasi. Se deplaseaza la noul sau post, impreuna cu ingenua sa fiica, Philadelphia, hotarat sa faca ordine, dar mai ales sa demonstreze sefilor ca un erou ca el nu merita sa fie surghiunit intr-o astfel de salbaticie. Egocentrismul, aroganta si, in ultima instanta, nepriceperea colonelului, declanseaza un lant de conflicte, atat in interiorul fortului, cat si intre soldati si indieni, conflicte pe care iscusitul capitan Kirby incearca, pe cat posibil sa le aplaneze. Insa comandantul nu e usor de oprit, astfel incat se ajunge la infruntare directa cu indienii si, in final, la dezastru.</p>

Bci2

08.09.2018

Pe linga actiunea cauzata de razboiul cu Apacii fie la fort fie in afara, partea cea mai atractiva este combinatia dintre romanta si indatoririle razboinice ... Cine va cistiga: dragostea sau razboiul, indienii Apaci sau regimentul de soldati?

2 5

epicvlas

08.09.2018

acest western este in primul rand cu un casting superb - john wayne si henry fonda fac echipa pt acest film. este primul film a lui ford cu armata care poate afce din trilogia- she wore a yellow ribon, si rio grande. scenele sunt absolut spectaculoase in luptele cu apasi. conflictul dintre henry fonda si soldatii sai este extrem de profund. intrun interwiu john ford a fost intrebat- mr ford credeti ca in fort apache traditia armatei era mai importanata decat un singur individ ? ford a raspuns-CUT !!!! un film excelent un western clasic plin de actiune si peisaje superbe in monument valley !!!!!!

0 0