Istoric, Război (United Kingdom)

Andy de Emmony, Frank Pierson

Frank Cottrell Boyce, Loring Mandel

BBC Scotland, Hat Trick Productions

3 Septembrie 2008

25 Iulie 2021

<p>Acţiunea filmului se desfăşoară la <span><span class="hps">Auschwitz în timpul celui de al Doilea Război Mondial. Într-o baracă este adus un nou transport de evrei. Î</span></span><span style="font-size: 14px"><span class="hps">n aceeaşi zi se realizează o selecţie pentru a face loc noilor veniţi. Cei selectaţi la stânga urmează să mearga în camera de gazare, iar ei ştiu acest lucru. Totuşi, o noapte trebuie să o petreacă împreună. Noii veniţi şi cei care trebuie ca a doua zi să fie gazaţi empatizează. Se constată că în baracă sunt adunati doar oameni titraţi : doctori, avocaţi, profesori de drept şi clerici. Unii din ei îl condamnă pe Dumnezeu că nu intervine pentru a-i salva şi a-i pedepsi pe nazişti. Desi unii din ei consideră asta o blasfemie, se ajunge ca Dumnezeu să fie judecat pentru ca a încălcat contractul, legământul făcut cu Moise.  Unii îi iau apărarea lui Dumnezeu , alţii îl acuză, dar nimeni , cu excepţia unui fost om de stiinţă , nu se îndoieşte de existenta lui. Filmul are la bază cartea lui </span></span><span style="font-size: 14px"><span class="hps">Elie Wiesel " Procesul lui Dumnezeu ". Producătorul filmului a declarat că i-au trebuit 20 de ani pentru a realiza un scenariu demn de a fi transpus pe peliculă.</span></span></p>

vonriviageralt

08.09.2018

Evreii au ce invata din filmul asta, si noi toti. m-a impresionat total. O lectie de teologie, jurisprudenta, psihologie si viata cum rar gasesti. Exulte!

0 0

08.09.2018

unul din cele mai bune filme ce le-am vazut in viata mea ; nu stiu cum de l-am ratat pana acum si nu inteleg de ce au opinat atat de putini oameni; poate ca filmul nu s-a bucurat de suficienta publicitate, nu stiu, dar e fenomenal, superlativele nu imi ajung sa il descriu; nici nu indrazneam sa respir cand l-am vazut; argumentele aduse in film si de o parte si de cealalta sunt zdrobitoare sunt de o logica imbatabila; un film ce te lasa fra cuvinte dar in acelasi timp parca iti umple un gol din suflet; cred ca e unul din cele mi bune filme despre holocaust, numai ca se aplica tuturor, nu doar evreilor, pentru ca e imposibil ca intr-o viata de om matur sa nu iti fi pus macar o data aceste intrebari, fie ca esti crestin, evreu sau de orice alta confesiune religioasa; recomand filmul tuturor.

0 0

RoseofSharon

08.09.2018

Un film emotionant, care mi-a lasat o impresie profunda. Dialogul este de baza-extraordinar construit, cu rememorarea unor evenimente cruciale din istoria poporului evreu si cu referiri la momentul Holocaustului, fiecare personaj spunindu-si povestea trista, infricosatoare. De remarcat ideea care porneste de la excursia efectuata la fostul lagar nazist. Este un film deosebit,de vizionat de orice iubitor al cinematografiei, indiferent de religie.

2 0