Gods and Generals

Dramă, Istoric, Război (United States of America)

Ronald F. Maxwell

Warner Bros. Pictures, Turner Pictures, Antietam Filmworks

21 Februarie 2003

9 Decembrie 2021

Colonelul Joshua Lawrence Chamberlain a lasat in urma o viata linistita si o slujba de profesor universitar pentru a deveni un conducator in armata Statelor Unite. Generalul Thomas "Stonewall" Jackson era un om religios care a aparat Confederatia. Iar generalul Robert E. Lee, care a condus armata Confederatiei, a fost un om devotat statelor din sud, acolo unde s-a nascut si a crescut. Filmul ne prezinta bataliile de la Manassas, Antietam, Frederickburg si Chancellorsville din Razboiul de Secesiune care a cuprins Statele Unite din anii 1860.

Gabi-28

08.09.2018

Nu prea ar fi multe de spus despre practic, continuarea lui Gettysburg si totodata si partea a doua a unei planificate trilogii. Din pacate, pana la momentul actual, partea a treia a ramas doar la stadiul de proiect, fiind zvonuri ca in anii urmatori se va si incepe filmarea la adaptarea ultimei carti, The Last Full Measure, a istoriei Razboiului Civil American. Avem de a face asadar cu un prequel al filmului din 1993, la fel de bine realizat din punct de vedere al acuratetii istoriei militarea a acelor timpuri, dar care a avut o primire dezastruoasa din partea criticilor. Daca primul film s-a bucurat de o critica pozitiva in proportie de peste 80%, acesta din urma n-a avut nici 10% dintre review-urile criticilor pozitive. Motivul? Probabil incapacitatea de a aduce ceva nou, tiparul si standardul fusesera deja trasate de primul film din serie si bineinteles povestea, care nu este la acelasi nivel ca impact istoric cum a fost batalaia de la Gettysburg. La toate astea se mai adauga si faptul ca filmul nu este atat de restrictiv, neprezentand actiunea doar din punct de vedere militaro-istorico-strategic. El se concentreaza destul de mult si asupra eroului Thomas Jackson, iar acest lucru ii cam dauneaza aurei de film istoric pur, asa cum e considerat primul. Per total, cam ca si la cel din 1993, un film pentru pasionati, o nota neutra de 7,00 si o mare abtinere din partea mea. Ps. Atentie! Durata nesfarsita! 3 ore si 30 minute varianta dvd! Ca o curiozitate interesanta este cea legata de autorul, sau mai bine zis autorii acestei trilogii. Daca prima carte, The Killer Angels a regretatei Michael Shaara a fost un succes atat literar cat si ca ecranizare, celelalte doua carti, au fost o continuare a muncii mamei, dusa de catre fiul ei, Jeffrey M. Shaara. Nuvele din urma Gods and Generals si The Last Full Measure nu au avut rasunatorul succes al primului roman. Ca si ecranizari am vorbit mai sus.

0 2