Höstsonaten

Muzică, Dramă (France, Germany, Sweden)

Ingmar Bergman

Suede Film, Personafilm, Filmédis, Incorporated Television Company (ITC)

8 Octombrie 1978

1 Martie 2021

Dupa moartea partenerului de viata Leonardo, celebra pianista Charlotte Andergast accepta invitatia fiicei sale Eva de a petrece cateva zile in casa in care aceasta locuieste impreuna cu sotul ei Viktor. La scurta vreme de la sosire, Charlotte observa cu neplacere si surprindere ca cealalta fiica a ei pe nume Helena, pe care ea o internase cu ani in urma intr-un sanatoriu de boli mintale, a fost adusa de catre Eva si Viktor in locuinta lor. Intrucat egoista Charlotte Andergast a ales cariera in detrimentul familiei si a fost toata viata plecata de acasa, Eva si Helena au avut o copilarie nefericita, ceea ce a contribuit la transformarea Evei intr-o femeie rece, introvertita si incapabila de iubire si la agravarea bolii fizice si psihice a Helenei.  Tensiunile dintre Charlotte si Eva se acumuleaza lent pe parcursul zilelor petrecute una in compania celeilalte, vechile resentimente izbucnind in cursul unei conversatii nocturne in care Eva o acuza pe mama ei ca este responsabila pentru deteriorarea sanatatii mintale a surorii sale Helena.

Salmoksis

08.09.2018

O auzire minunata. Dar ce sentiment! Parca ar fi toamna. Si culoare picturala in urechi. Cat despre traire... ce sa mai spunem! Nimic n-a lasat ca sa nu mai tremure.

2 0

rebecaandrei

08.09.2018

Adevarurile nerostite niciodata isi vor face loc treptat atunci cand Charlotte Andergast , o femeie cu o personalitate dominatoare, foarte autoritara si sigura pe sine, isi viziteaza fiica. Eva este o femeie stearsa, a carei personalitate fusese mereu eclipsata de mama sa, pe care o adora si o ura in acelasit timp. Charlotte fuge in permanenta de responsabilitati, isi abandoneaza intotdeauna familia in detrimentul carierei stralucite si a gloriei. Filmului i se poate reprosa la un moment dat faptul ca uzeaza foarte mult analiza psihologica, in schimb merita vazut pentru atmosfera creata. Se resimte tensiunea care creste graduaal inca de la inceputul filmului.

3 0

Prokofiev

08.09.2018

Scena in care mama si fiica canta pe rand la pian e memorabila, as spune ca e punctul de reper al filmului. Aici se vede limpede care este relatia dintre cele doua, si mai ales trasaturile definitorii ale fiecareia. Discutiile care urmeaza si lamurirea problemelor vechi vin ca o completare la aceasta scena.

2 0