Dramă, Fantasy (New Zealand)

Peter Jackson, Brian De Palma

Brian De Palma

Miramax, WingNut Films, New Zealand Film Commission, Fontana Productions

12 Septembrie 1994

9 August 2020

Heavenly Creatures este o drama regizata de Peter Jackson si scrisa de partenerul sau Fran Walsh.Filmul este bazat pe crima comisa in Chirstchurch,Noua Zeelanda in anul 1954 de catre doua tinere,Juliet Hulme si Pauline Parker,doua prietene apropiate care impart impreuna dragostea pentru fantezie si literatura si care conspira la omorirea mamei Paulinei cind aceasta incearca sa puna capat relatiei intense si obsedante dintre cele doua fete,relatie aflata la granita catre lesbianism.Pauline Parker si Juliet Hulme s-au intilnit in scoala in timpul anilor '50.Au devenit instantaneu prietene foarte bune,ele continuind sa petreaca fiecare minut posibil impreuna,adeseori scriind despre fanteziile propriilor nascociri.Din ce in ce mai mult instrainate de familiile lor,cele doua fete realizeaza ca ele sint extrem de diferite de cea mai mare parte a lumii ce le inconjoara si sint de acord sa faca orice pas necesar pentru a se asigura ca nu vor fi despartite niciodata.Cele doua familii sint foarte ingrijorate de prietenia celor doua intr-o era bazata strict pe moralitate.Chiar daca nu a avut un imens succes,primind doar o nominalizare a Academiei Americane de Film pentru "Best Original Screenplay",a fost deosebit de apreciat si in cadrul Festivalului de la Venetia,unde a primit LEUL DE ARGINT la categoria * Cel mai bun regizor * precum si "Marele Premiu al Juriului" la sectiunea * Cel Mai Bun Film*."Heavenly Creatures" este considerat un film cult,potrivit site-ului wikipedia.

TygerAssassin

08.09.2018

"Heavenly Creatures" a fost nominalizat la Oscar,corect,dar a fost deosebit de apreciat si in cadrul Festivalului de la Venetia,unde a primit LEUL DE ARGINT la categoria * Cel mai bun regizor * precum si "Marele Premiu al Juriului" la sectiunea * Cel Mai Bun Film*. Asta nu o spun eu,ci site-urile imdb si wikipedia.

4 2

harpo

08.09.2018

Filmul este fain dar este destul de dur incat sa nu ma mai uit la el.:D fetele isi joaca bine rolurile iar lumea fantastica interpatrunsa cu cea reala e bine realizata si interesanta. Apoi mai sunt si referintele la mari actori (cum ar fi orson wells). Peter jackson este mai mult decat cel care a facut trilogia LOTR. totusi cele doua dezaxate chiar traiesc linistit dupa ce au facut...trist

3 1

colinx1723

08.09.2018

Dincolo de crima se intrevede nebunia, iar dincolo de nebunie se intuieste genialitatea care se manifesta prin arta. Cele doua fete nu sunt geniale, dar impreuna creeaza un Univers unic. Atat de bizar incat isi depasesc epoca, fiindu-le imposibil sa fie intelese de societate. Parintii par mult prea preocupati de problemele lor pentru a anticipa nevoile si dorintele celor doua tinere. Cu toate acestea modul in care Pauline isi pedepseste mama este nejustificat. Peisajele neo-zeelandeze sunt ireale, trecute de jumatate in alta dimensiune, facilitand astfel exprimarea imaginatiei celor doua fete. Jocurile actoricesti ale fetelor sunt admirabile. Kate Winslet isi justifica din nou talentul.

3 0