Heidi (1993)

Heidi

18 Iulie 1993

1 Decembrie 2020

<p align="left">Heidi, fetiţa munţilor este o carte a scriitoarei elveţience JOHANNA SPYRI, ecranizata in diverse variante si remakuri in multi ani la rand, fiind o poveste clasica fara varsta...din 1937 pana-n prezent cu diferite distributii! Lumea magica a lui Heidi, este un tinut deosebit, unde animalele traiesc in armonie cu oamenii, iar ea ramasa fara parinti este trimisa sa traiasca alaturi de bunicul ei , un pustnic artagos care locuieste in Alpii Elvetieni. Daca la inceput batranul refuza sa comunice cu ea, fetita reuseste sa il induioseze prin dragostea nemarginita pe care o poarta in suflet, il ademeneste incetul cu incetul prin puritatea , curatenia si sinceritatea sa. <br />Cand lacoma matusa a lui Heidi isi face aparitia, lumea ei idilica se destrama, ea trebuie sa plece si sa suporte o Londra, privita, prin geamuri fumurii sub supravegherea doamnei Rottenmeier  pentru a-i fi companioana fetei patronului ei, invalide, o fetita pe care Heidi o indrageste mult si desi despartirea de bunic o intristeaza si o face sa isi doreasca reintoarcerea in munti, ea se va gandi si va face planuri pentru salvarea prietenei ei paralizate, aflata intr-un scaun- carucior. </p>

10.03.2009

Povestea micutei Heidy, indiferent de interpretare: Schirley Temple/ 1937, Eva Maria Singhammer /1968, desene animate, sau Noley Thornton/1993 a impresionat o lume intreaga prin bunatatea, curatenia sufleteasca, dragostea de natura, puritatea si sinceritatea unei micute fetite orfane crescuta in Alpii Elvetieni de catre un bunic iubitor dar cu greu de induplecat. Aventurile fetitei sunt atat de speciale, iar copii -interpreti, actori mici dar plini de talent ,incat filmul vazut de mine cel putin in 5 variante a ramas la fel de uluitor si fermecator. Povestea conteaza!

8 1

mihaelatb

11.11.2010

Cred ca Doina are dreptate,povestea conteaza, caci copii cresc si cei care au vazut filmul cu Schirley Temple, au crescut de mult, au nepoti, care la randul lor vor sa vada filmul, asa ca orice adaptare este binevenita. Sunt copii care iubesc acest film si altii care descopera cu placere seria animata a japonezilor. Mie , ca adult mi-a placut mai mult acest film. Actrita mi s-a parut foarte bine aleasa, iar bunicul era un om care -si arata greu sentimentele.

2 0

raspopilcarita

14.05.2010

Uneori detaliile anumitor poveşti inoculează celui care iubeşte povestea detaliile cele mai fine ale celui care relatează povestea . În cazul nostru regizorul a reuşit să găsească în Noley Thornton un personaj demn de nota autorului . Nu vorbesc despre autenticitate pentru că pariez că nici personajul nu deţinea atâtea calităţi interpretative câte deţinea Noley pentru zugrăvirea acestui rol minunat , ca actriţă bineânţeles . Dar fiindcă se vorbeşte atâta despre dragostea care trebuie să existe între oameni şi de turnura pe care o i-a uneori viaţa atunci când ai impresia că trăieşti cele mai minunate clipe ale vieţii tale aş vrea să mă dumiresc şi eu cum vine treaba asta cu nu-ţi părăsi baştina că o să fii nefericit iar dorul cel mai cumplit de ce ai cunoscut tu mai bun o să te cuprindă şi nu o să-ţi mai dea pace , te va mistui în tot ceasul şi în tot locul . Sunt sigur că există mulţi oameni care sunt ferm legaţi de baştină dar ce înseamnă aceasta când învăţătura primă pe care o primeşte omul încă de când se naşte este că al omului este pământul . Nu înseamnă asta că tot locul ? Nu înseamnă asta că oriunde am fi pe pământ este locul nostru ? De fapt pentru ce au luptat toţi neştiuţii lumii dacă nu pentru acest drept de a călca liber pe oriunde ne identificăm cu soarta noastră . Cine poate băga mâna-n foc că o parte din fiinţa lui , după moarte , nu va ajunge în China ori Brazilia sau în Antarctica . Nu este apa pământului în care ne îngropăm cea care circulă şi ne duce oriunde vrea ea şi în orice fel vrea ea cu toate bucuriile şi tristeţile noastre anterioare ? Nu este firul prafului ce se ridică de pe orice mormânt responsabil de toate călătoriile noastre viitoare ? Pe cine încearcă omul să păcălească ducând viaţa pe care o duce în atâta micime sufletească ? În ce fel ne legăm noi de cele mai apropiate fiinţe pe care le dorim ? Ce mister ! Cam astea ar fi gândurile pe care le-a născut în mine filmul ăsta şi nu au nici-o legătură cu anumite handicapuri născute din răsfăţ ori lipsă de voinţă sau acel gând rău care ne determină să facem ori să luăm poziţie faţă de intenţiile celor care ne dă toată atenţia .

1 1