David Mackenzie

OddLot Entertainment, Sidney Kimmel Entertainment, Film 44

12 August 2016

12 Mai 2021

Un tată divorțat și și al lui frate fost condamnat recurg la o schemă disperată pentru a salva ferma familiei lor în vestul Texasului.

08.09.2018

Probabil intitulat in prima faza Comancheria, titlul de fata este cel mai nou film al regizorului britanic David Mackenzie si poarta numele de Hell or High Water. Productia a fost primita cu foarte multe aplauze, marea majoritate dintre acestea fiind pe deplin meritate. Titlul filmului suna foarte interesant, nu am stiut ce inseamna la inceput insa treptat, odata cu desfasurarea actiunii am inteles. "Come hell or high water" este o expresie care are sensul urmator; sa treci peste anumite obstacole indiferent de dificultatea acestora si circumstantele date. De asemenea este vorba si de o clauza contractuala intalnita deobicei in angajamentele cu bancile, se refera la faptul ca platile catre banca trebuie sa continue indiferent de dificultatile pe care poate la un moment dat cel imprumutat le poate intalni. Ambele sensuri ale expresiei sunt prezente in actiunea filmului. Nu stiam exact la ce sa ma astept, nu stiam in mare masura despre ce este vorba. Am ramas surprins de ceea ce am vazut chiar daca rostesti cu voce tare ce se intampla in film nu pare atat de deosebit si chiar lipsit de originalitate. Insa prin abordarea cinematografica filmul se deosebeste clar fata de multe alte productii asemenatoare. Vizual este foarte interesant, iti fura privirea de nenumarate ori, modul in care este filmat incanta iar peisajele au ceva aparte. Pe langa aspectul vizual, povestea te prinde imediat si pana la sfarsit te tine conectat, chiar daca ritmul nu este unul foarte alert iar actiunea in multe momente lipseste cu desavarsire. Insa personajele centrale sunt atat de bine conturate, foarte sincere si realiste incat devii pe loc interesat sa vezi ce se va intampla cu acestea. La un moment, in timpul unui dialog o replica este rostita si esti averitzat ca ceva rau se va intampla, ca nu se poate termina bine tot acest sir de evenimente iar din acel moment incepi sa speri ca deznodamantul va fi unul pozitiv pentru cele doua personaje centrale interpretate de catre Pine si Foster. Cei doi actori amintiti putin mai sus au niste interpretari foarte ok, mi-a placut foarte mult in special de Ben Foster si al lui personaj. Jeff Bridges de asemenea are un rol solid si un personaj bine conturat, cam moracanos insa destul de inteligent. Scenariul ii apartine lui Taylor Sheridan cunoscut si pentru munca depusa la realizarea filmului Sicario. Devine din ce in ce mai bun acest Taylor Sheridan, actor de mana a doua mai degraba devenit dintr-o data un scenarist foarte priceput. Hell or High Water mi s-a parut un film foarte bun, foarte interesant abordat atat din punct de vedere viuzal cat si la nivelul deciziilor luate de catre regizor. Il recomand cu foarte mare incredere si sper sa il apreciati pe masura. Un ochi foarte atent si format va face acest lucru cu siguranta. Nota, undeva la 8 spre 9.

3 0