Romantic, SF, Dramă (United States of America)

Spike Jonze, Robert Zemeckis

Spike Jonze

Annapurna Pictures, Warner Bros. Pictures

18 Decembrie 2013

7 Februarie 2014

În viitorul nu foarte îndepărtat, Theodore, un scriitor singur achiziționează un sistem de operare (SO) nou dezvoltat, proiectat să îndeplinească orice dorință a utilizatorului. Spre surprinderea lui Theordore, o relație romantică se dezvoltă între el și sistemul lui de operare. Această poveste de dragoste neconvențională amestecă partea științifico-fantastică cu cea romantică într-o poveste dulce care explorează natura dragostei și modurile în care tehnologia ne izolează și ne conectează pe toți.

seniorx

08.09.2018

Pana cu 15 min inainte de terminarea filmului vroiam sa il caracterizez ca o tampenie...finalul m-a facut sa imi schimb impresia. Pentru ca nimeni cu mintea intreaga nu poate privi serios o dragoste intre om si computerul sau si culmea...acea dragoste sa se termine cu un divort...e ciudat dar va las sa descoperiti farmecul acestui film.Daca ar fi eliminate aceste elemente futuristice iar drama sa se petreaca intre oameni vii , as fi nominalizat si eu acest film la Oscar. Finalul salveaza acest film, un final care ne aduce oarecum in normalitate, o normalitate a carei morala ne invata ca locul himerelor este doar in lumea viselor. O mentiune ar fi ca in acest film softistii, ciberneticienii, esteticienii si chiar creatorii de moda pot gasi idei demne de luat in seama. Pantalonii eroului principal, datorita croielii originale mi s-au intiparit pe retina si poate datorita acestui fapt am impresia ca pe parcursul intregului film eroul noastru poarta aceasi pereche de pantaloni.

4 5

Tot10ham

08.09.2018

Tocmai ce a devenit favoritul meu la oscarul din acest an,și am vizionat 7 din cele 9 filme nominalizate (nu am văzut Nebraska și Philomena ) ! Chiar dacă nu i-am mai văzut tremurul buzei de sus,din ultimul mare rol al lui (Commodus din Gladiatorul), poate și pt. faptul că poartă mustață, dar actingul lui Joaquin Phoenix este încântător ! Mă bucur că s-a răzgândit și continuă ca actor ( acum câțiva ani nu își mai dorea asta,și chiar avea tendințe de sinucidere). Din păcate pt.el,anul ăsta nu este pe lista celor mai buni actori ,lupta a fost dură,dar e în regulă, Gravity are 10 nominalizări,"mari actori",gen Clooney sau Bullock prind mai mereu listele,deci totul e ok acolo la academie ! Yeah,right ! De foarte mult timp nu am mai văzut un film așa de încărcat emoțional,poate de la Forrest Gump sau The Green Mile ! Și ca să fiu puțin răutăcios(sau nu),cred că acesta este cel mai bun rol al carierei pentru Scarlett Johansson. Concluzia: un film superb,de suflet,pentru suflet, de colecție !

4 5

mihaelatb

08.09.2018

Nu am putut rezona sub nici o forma cu povestea de dragoste, dintre Theodore ( jucat de un actor pe care nu-l agreez) si sistemul sau de operare. Sau cum spunea fosta nevasta a eroului, „ai o relatie cu laptopul tau? ” Este un fel de amestecatura de A.I. a lui Spielberg si Solaris a lui Tarkovsky, numai ca Spike Jonze, nu are talentul niciunuia dintre cei doi. Uneori a trenat si am rezistat eroic pana la sfarsit. Cele mai reusite momente au fost cand Theodore se opreste la intrarea/ iesirea din metrou si-i priveste pe oameni, majoritatea, care nu mai comunica unul cu altul, ci comunica cu niste …sisteme de operare. Si momentul reclamei din spatele lui Theodore, o bufnita imensa( pasarea simbol a zeitei Minerva- la romani) care parca il prinde in gheare pe eroul asezat pe o banca in L.A.-ul atat de septic si atat de pustiu, caci oamenii se duc acasa sa se intalneasca …cu sistemele lor de operare, relatiile interumane sfarsindu-se in general cu divorturi. HAL (2001: A Space Odyssey) ar fi fost multumit si s-ar simti oarecum razbunat sa vad un om "parasit" de un computer.

13 10