Hiroshima dragostea mea

Hiroshima mon amour

Dramă, Istoric, Romantic (France, Japan)

Alain Resnais

Pathé Entertainment, Argos Films, Como Films, Daiei Motion Picture Co., Ltd.

4 Decembrie 2020

<p align="justify">Realizat de celebru Alain Resnais , dupa romanul si scenariul scriitoarei vietnameze Marguerite Duras ( nascuta in 1914 in Gia Dinh, French Cochinchina,acum Vietnam) filmul este un omagiu adus victimelor aduse de bombele americane de la Hiroshima si Nagasaki, cat si celor care au incercat sa scrie , absolut detasati , scriitori , jurnalisti despre acest mare dezastru umanitar.</p><p align="justify"><strong>Elle </strong>(Emmanuelle Riva )este o tanara femeie actrita, jurnalist si scriitor francez ce vine in Hiroshima in 1959 sa inteleaga ce s-a intamplat, cu adevarat acolo si sa realizeze un film despre Pace in care sa interpreteze rolul principal. Printre momente ale exploziei nucleare, corpuri unor iubiti imbratisati, victime ale catastrofei si incercarea de a reconstitui imaginea si orasul bombardat, ea se indragosteste de <strong>Lui </strong>(Eiji Okada )dar o iubire veche ce o poarta unui soldat german, mort in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial si remuscarile ce-l apasa pe noul ei iubit, ca a supravietuit, in timp ce toata familia a fost victima atacului nuclear, ii determina sa analizeze cu multa atentie noua poveste de dragoste din viata lor si ei trebuie sa ia o hotarare corecta.</p><p align="justify">Trecut sau viitor! Filmul este greu de vazut, dragostea se imbina cu amintirile, pacea cu razboiul, dar este un film deosebit.</p>

andreibarza

08.09.2018

Incepe sa-mi placa Alain Resnais mai mult decat Godard. Dupa ce am vazut "anul trecut la marienbad", nu mi-am inchipuit ca ar mai fi facut ceva ce sa pastreze atmosfera probabil cam ininteligibila de reverie/oniric si sa te faca sa crezi ca exista o poveste elocventa. Filmul combina si un manifest ce condamna razboiul/atentatul de la Hiroshima, dar si o poveste de dragoste. Ca si in "L'anee derniere..." muzica se completeaza cu cadrele-slide descriptive a locului si cu o poveste narata/dialogata ce te lasa cu gura cascata fara sa iti dai seama ce legatura are una cu alte, dar care... te tripeaza la modu acid :)) Oscar sau GG nu a luat, dar a luat premiile criticilor si a scenaristilor la Cannes. Un film foarte frumos.

1 0

08.09.2018

Primul lung-metraj al lui Resnais, Hiroshima mon amour, este unul dintre cele mai influente filme al tuturor timpurilor.

5 0

bradu

08.09.2018

Un moment din viata surprins cu multa profunzime:iubirea.In vremuri atroce oamenii au momente de cumpana iar Elle si Lui desi nu-si doresc decat o aventura, ajung sa-si complice sentimentele. Filmul este foarte profund implicat in psihologia personajelor din acest motiv mi s-a parut greu de urmarit si inteles.Dialogul inteligent cladit,cuvinte sublime te obliga la o concentrare maxima pentru a primde substratul.Rar asemenea film si ma intreb daca n-ar trebui revazut pentru o aprofundare a subiectului,pentru a intelege mai bine trairile personajelor.Elle te determina practic sa o iubesti dincolo de secretele si convingerile ei.Lui desi fericit in casnicie lasa loc unei iubiri reale.Un film ce trebuie neaparat sa-l ai in colectie.

1 0