Hoffa

Crimă, Istoric (United States of America)

Danny DeVito

Jersey Films, 20th Century Fox

25 Decembrie 1992

20 Octombrie 2021

<p>Pe durata acestui film este relatata povestea  legendarului  Jimmy Hoffa vazuta prin ochii prietenului sau, Bobby Ciaro, de la inceputuri, in timpul marii crize, din momentul in care infiinteaza sindicatul, pana cand devine presedinte al Uniunii. Bobby expune toate momentele importante din viata liderului, de la intalnirile atat de frecvente cu presedintele Roosevelt, pana la disputele cu familia Kennedy, in urma carora Jimmy Hoffa ajunge la inchisoare. In timp ce multe nelamuriri referitoare la  traiul sau sunt clarificate cu usurinta, sub mister sunt invaluite gratierea lui de catre presedintele Richard Milhous Nixon dar si cea mai arzatoare enigma, si anume disparitia sa din anul 1975. Acest mister va avea o concluzie ce va nega teoria aparuta in acea perioada. </p>

ginho

08.09.2018

Jack Nicholson si Danny DeVito au facut o treaba execelenta in acest film

5 3

serban2u

08.09.2018

Ce poti spune cand pe ecran , intrun film eveniment ,despre celebrul sindicalist Jimmy Hoffa se intalnesc doi maestri ai cinematografiei universale : Jack , inconfundabil si Danny DeVito , surprinzator in acest rol , stiind ca el este maestrul filmelor de comedie .

4 1

Juristul

08.09.2018

În această seară puteţi viziona filmul biografic Hoffa (SUA, 1992). Pelicula, cu toate că tratează un subiect atît de serios, este regizată de simpaticul actor Danny DeVito. Cu Hoffa, DeVito nu era la prima tentativă de acest gen, el realizînd deja comediile Throw Momma from the Train şi The War of the Roses. Ultimul său film ca regizor este ecranizarea cărţii pentru copii Matilda, din 1996. Pentru rolul impunătorului lider sindical american regizorul l-a ales pe Jack Nicholson şi a preferat să se autodistribuie într-un rol secundar, cel al mîinii drepte a marelui om. În distribuţie mai apare şi apreciatul Armand Assante. Ascensiunea acestui Hoffa, la origine un simplu camionagiu, s-a datorat marii crize economice din anii '30. Sub pretextul obţinerii drepturilor pentru cei care muncesc, Hoffa a cîştigat atît de multă putere încît a intrat în conflict cu clanul de politicieni Kennedy. Sindicatele americane au devenit mai puţin o instituţie de apărare a intereselor proletarilor, cît o sursă de venituri şi de putere de toate felurile, pentru cei aflaţi în fruntea lor. Prevalîndu-se de legăturile sale oneroase cu Mafia, duşmanii săi din familia Kennedy au reuşit să obţină arestarea lui Hoffa, e adevărat pentru puţin timp, eveniment urmat de scuzele oficiale ale preşedintelui Nixon, inamic tradiţional al celor doi Kennedy. În acest hăţiş de interese, moartea lui Hoffa a survenit într-un accident de maşină, se pare planificat de unul dintre numeroşii săi duşmani.

2 2