Holocaust (1978)

16 Aprilie 1978

7 Iulie 2020

<p>Doctorul polonez Josef Weiss este un medic de succes in Berlinul anilor 1935, unde locuieste alaturi de sotia sa Berta, parintii acesteia si cei trei copii ai lor. Cand fiul sau cel mare Karl se insoara cu o germana ariana pe nume Inga, Weiss se confrunta cu antisemitismul specific vremii, dar decide ca el si familia sa ramana in Germania. Erik Dorf, sotul uneia dintre pacientele germane ale doctorului, e un avocat ambitios care incearca sa-si impulsioneze cariera prin inrolarea in partidul nazist. In trei ani, lucrurile se schimba radical in Germania. Doctorului i se interzice initial sa mai trateze pacienti germani, apoi biroul sau e inchis si in locul lui vine un etnic neamt. </p><p>Casa si pianul Bertei sunt confiscate, iar fiul sau Karl este arestat. Desi se roaga de Dorf sa-l scoata pe fiul sau din inchisoare, doctorul este refuzat si in cele din urma este deportat in Polonia, unde se reintalneste cu fratele sau Moses. Berta, alaturi de fiica sa Anna si fiul Rudy, sunt obligati sa traiasca intr-o singura camera, la mila familiei lui Inga. Rudy pleaca de langa ai sai pentru a se opune opresiunii naziste. Anna este violata de soldatii germani si cade intr-o stare de depresie. Ajunge sa fie inchisa intr-un spital, unde este eutanasiata impreuna cu alti "bolnavi mintali", conform regulilor naziste. Berta e trimisa in lagarul de concentrare de la Auschwitz, unde se regaseste cu sotul ei. Intre timp, Erik continua sa urce in ierarhia aparatului de conducere nazist, ajungand protejatul lui Reihard Heydrich. Avocatul se distanteaza emotional de ororile epurarii etnice intreprinse de nazisti. "Problema evreiasca" este rezolvata cu ajutorul "Solutiei Finale"...Holocaustul.</p>

16.10.2010

am urmarit filmul asta , ca de altfel tot ce mi-a picat in mana in legatura cu holocaustul, pentru a incerca sa inteleg, si dupa ce am vazut 475 minute tot nu am inteles cum te poti dezumaniza in asemenea hal incat sa faci ce au facut criminalii nazisti; am incercat sa le gasesc scuze, m-am pus in pielea lor, m-am intrebat daca eu as fost o persoana capabila de asemenea monstruozitati si nu am ajuns la nici o concluzie; din pacate uitam prea repede istoria, am inceput sa privim asemenea filme doar ca realizari cinemetografice ne-a interesat mai mult poate cate oscaruri a luat pianistul si preferam sa uitam ca ele au si valoare de document si ca ar trebui sa invatam ceva din ele; ma tem ca dupa mai putin de un secol europa nu a invatat nimic, sau a itat, vad cum rasismul e din nou la mare cautare, si nu doar in europa ci chiar in romania- noi care ne consideram un popor ospitalier, iubitor de pace, etc- nu suntem decat niste mari ipocriti- si aici ma refer la problema tiganilor, romanii ii urasc cu inversunare pe tigani, intratat de mult incat nu le luam apararea in fata francezilor, unii considera necesar ce le fac francezii tiganilor, asa se considera si pe vremuri ca exterminarea, punerea in lagare, marginalizarea evreilor e necesara; filmul are reale calitati artistice si beneficiaza de o distribuitie de marca, merita vazut si mai ales merita sa nu fie uitat, pacat ca un asemenea film nu a fost vionat de prea multa lume, spun asta datorita numarului mic de postari.

0 2

miriamysa

01.12.2013

Un pic dezamagita ,am cautat de ceva timp aceasta miniserie ...probabil ca si asta m-a facut sa am mari asteptari eu care sunt devoratoare de filme ce trateaza acest subiect, regretam ca nu reuseam sa-l vizionez...Nu vreau sa fiu inteleasa gresit nu spun ca este un film slab ,dar in comparatie cu altele , (Evadare din Sobibor , Lista lui Schindler ,Zona Gri ,Pianistul , si lista e destul de lunga .. ) nu a avut atata emotie si credibilitate. Un pic superficial as zice , Meryl Streep , Joseph Bottoms si James Woods mi-au placut foarte mult. , si-au luat rolul in serios , deasemenea Michael Moriarty ,interpretandu-l pe EriK Dorf , fata lui cu siguranta nu o voi uita prea repede. Cam atat ...

0 0

miracleboy

13.03.2010

unul dintre cele mai bune filme despre Holocaust.Bravo.O realizare de exceptie.un film care ar ttrebui vazut de multi in special de tineri.Multe lucruri ”urate” s-au intamplat in lagare, si cei tineri trebuie sa stie lucrul asta.Nu trebuie uitat ce s-a intamplat.Cat despre film..este foarte reusit cu o distributie relativ buna.Nu sunt nume mari de care sa te izbesti, dar actorii ajung sa te surprinda cu interpretarea lor.Bravo ..o regie foarte buna si un scenariu de excepptie, au facut din acest film o piesa importanta a filmografiei care reda cele intamplate in lagare.Aceste film beneficiaza de respectul meu si primeste un.....9/10.

0 0