Howards End

Dramă, Romantic (United Kingdom)

James Ivory

Merchant Ivory Productions, Sony Pictures Classics

13 Martie 1992

15 Iunie 2021

Avand la baza romanul clasic al lui E.M. Forster, filmul e o drama despre relatiile sociale rigide din Marea Britanie a inceptului de secol XX. Margaret Schlegel mosteneste de la o prietena, Ruth Wilcox, o parte din proprietatile acesteia. Margaret si sora sa, Helen, fac parte din clasa de mijloc modernista, filantropica si incearca sa-i ajute pe sotii Bast, doi tineri din clasa muncitoare. Eforturile lor sunt privite cu ochi rai de capitalistii soti Wilcox, al caror zeu e banul. Ciocnirea dintre aceste trei clase sociale e motorul povestii, actiunea invartindu-se in jurul temei de apropiere fata de ceilalti, indiferent de clasa si avere.

Oanna

08.09.2018

Un alt film lent al lui James Ivory,care nu se mai termina odata si care are un final... ca nuca in perete. Pe de alta parte, actorii sunt minunati, in frunte cu sir Anthony Hopkins, care joaca excelent.

4 2

Gabi-28

08.09.2018

Din pacate nu am cum sa fac o comparatie cu romanul. Nu am citit cartea, asa ca o sa ma limitez doar la film. Personal nu mi-a fost greu sa vad in acest film un roman clasic, foarte bun. Filmul pare o adaptare buna a unei carti. Parca repune pe tapet, in varianta englezeasca, o varianta a mitului Oedipian. De inevitabil nu poti sa scapi, iar domeniul Howards End, pare ca isi urmareste proprietarul de drept trecand peste vieti la nevoie. Finalul oarecum limpezit prin testamentul lasat de Wilcox este totusi unul deschis, nespunandu-ne nimic despre viitorul lui Wilcox jr. Un film bun, cu iz englezesc, cu un buget foarte mic, dar cu o realizare de exceptie. De vazut oricand, in tihna, pentru a fi savurat ca si un vin de calitate. Nota 9!

1 17

08.09.2018

marturisesc ca nu am fost prea incantata cand am inceput sa vizionez filmul, probabil si datorita descrierii; ma gandeam ca e alta drama victoriana plictisitoare; ei bine m-am inselat intrutotul ; filmul e chiar foarte bun; asta nu stiu daca se datoreaza prestatiei actorilor, care pot spune fara nici un fel de exagerare ca e remarcabila , sau in sine a scenariului; am inteles ca filmul e realizat daupa o carte dar necitind cartea pot face referire doar la film; intr-adevar e un film despre conflictul de mentalitati de la inceputul secolului XX in Anglia victoriana; dar felul cum este prezentat acest conflict pur si simplu te tine tintuit in fotoliu; superb.

0 0