I, Claudius (1977)

6 Noiembrie 1977

7 August 2020

Serial inspirat de romanele lui Robert Graves I, Claudius and Claudius the God, care se constituie într-o originală cronică a vieţii tumultoase a împăratului roman Claudius cel de-al patrulea împărat roman al dinastiei iulio-claudice care a domnit din 41 până în 54. Adaptarea BBC din anul 1976, regizata de Herbert Wise, s-a dovedit unul dintre cele mai de succes seriale din toate timpurile. In aceasta drama istorica joaca actori de prima mana, foarte cunoscuti precum Derek Jacobi, Siân Phillips, Patrick Stewart, John Rhys-Davies and John Hurt.. Serialul cuprinde 12 episoade.I, Claudius urmeste istoriei Romei, narata de Claudius de la moartea lui Marcellus în primul episod pana la cea a lui Claudius în ultimul episod.Serialul se deschide cu Augustus, împăratul de la Roma, prin încercarea de a găsi un moştenitor, si sotia sa Livia ce urmareste sa-si impuna propriul ei fiu la tron, Tiberus. Apoi urmareste domnia lui Tiberusa ce a domnit de la moartea lui Augustus în anul 14 până la moartea sa în 37, dupa care cea a lui Caligula, nepot a lui Claudiusdomnind din 37 până în 41, si in cele din urma imparatia lui Claudius. Claudius nu participă până la urcarea pe tron, datorită unei sănătăţi mai şubrede şi a unor infirmităţi congenitale, la viaţa politică, preferând o existenţă retrasă, consacrată studiului. Este proclamat împărat de către pretorieni la asasinarea nepotului său Caligula şi recunoscut apoi de către senat.După executarea Messalinei, cea de-a treia soţie, în 48, , Claudius se căsătoreşte în 49 cu Agrippina Minor Iulia şi-l adoptă pe fiul acesteia, Nero, care-i va urma la tron. Claudius moare otrăvit de noua soţie.

alexk

15.07.2009

intr-adevar un film de exceptie ce merita vazut. Istoria Romei este una foarte interesanta iar serialul BBC arata o parte nevazuta a curtii imperiale romane. O noua adaptare a romanului “I, Claudius” bate la usa Hollywood-ului , zvonindu-se ca in rolul imparatului erudit Claudius va juca Di Caprio Unul dintre cele mai reusite romane istorice scrise vreodata, Eu, Claudius imparat descrie o perioada zbuciumata din istoria Romei. Este povestea vietii lui Claudius, care, considerat retardat din cauza infirmitatii sale fizice, prefera sa nu contrazica prin nimic aceasta credinta, pentru a putea supravietui intrigilor si incercarilor de otravire din vremea domniilor lui Augustus, Tiberius si Caligula cel nebun, reusind sa ajunga imparat in anul 41 d. Hr.

1 0