I girasoli

Dramă, Război (France, Italy)

Vittorio De Sica

Compagnia Cinematografica Champion, Les Films Concordia, Mosfilm

14 Martie 1970

28 Iulie 2021

<p align="left">Actiunea se petrece pe timpul celui de-al II lea Razboi Mondial. Giovanna si Antonio sunt doi tineri italieni ce se indragostesc si hotarasc sa se casatoreasca in graba pentru ca tanarul sa capete o saptamana de permisie, acordata tinerilor casatoriti, inainte de plecarea pe front. Sunt atat de tineri si frumosi, se iubesc foarte mult, tortul de nunta este o imensa ompleta...iar ieri petrec o saptamana de vis. Barbatul pleaca pe front, trece prin multe batalii, este luat prizonier si dus km. intregi in Siberia!</p><p align="left">Coloana de prizonieri era atat de imensa, incat daca unul din coloana cadea, in zapada inghetata nu se mai putea face nimic pentru el. Dupa multe eforturi, Antonio cade in zapada si in final este gasit de o tanara rusoaica Mascia care reuseste cu greu sa-l salveze. Razboiul se termina, prizonierii se intorc si tanara Giovanna isi asteapta pe peron, zilnic sotul...</p><p align="left">Vazand ca acesta nu se intoarce, ea devenita acum o tanara mamica puternica, se hotaraste sa plece in Rusia sa-si gaseasca sotul! Merge pe urmele lui, vede cimitirul soldatilor straini (imens ca un camp de floarea soarelui) cazuti pe pamant strain...citeste cruce cu cruce dar continua sa spere....</p><p align="left">Afla date despre el si ajunge la casa Masciei, ii arata fotografia...si fara a se putea intelege , doar durerea si intuitia feminina le ajuta....merg pe peron , impreuna cu fetita Masciei, si din trenul de muncitori veniti de la munca coboara Antonio care isi ia fiica in brate. Giovanna ii da fotografia si se urca in tren.....plecand spre Italia.Odata intoarsa in Italia isi schimba comportamentul si nu banuieste ca Antonio...</p>

08.09.2018

Drama care este atat bine realizata si interpretata, incat nu cade deloc in desuet , nefiind o melodrama comerciala si atat....Secvente cum ar fi: asteptarea in gara a sotului, printre prizonierii sositi, cautarea intr-un camp intreg de " cruci" asemanator cu un camp de floarea soarelei, luind cruce cu cruce si citind..."soldat necunoscut"...reitalnirea si despartirea....sunt de un patetism deosebit.

3 1

08.09.2018

OARE o fii cineva care nu l-a vazut?nu vorbesc de cei tineri...dar eu l-am revazut astazi si iar m-a impresionat Sophia Loren, ? o minunatie, un fenomen , un vis, o actrita cu care asi fi vrut sa seman, Mastroianii cam blegut ca rol , aici , un barbat amarat care isi pierde memoria, UFF! iar Lyudmila Savelyeva atat de naiva ca personaj...RECOMAND FILMUL!

3 0

bradu

08.09.2018

Revad filmul peste ani,si pastrez aceeasi impresie,un film despre care nu poti sa spui decat"exceptional".Vittorio De Sica subliniaza cu o anume sensibilitate momentele dramatice,scenariu bine construit,cu acente pe trairile interioare, reuseste sa dea unor sentimente expresie prin interpretarea marilor actori Sophia Loren si Marcello Mastroianni.O drama ,declansata de ororile razboiului ,te poarta prin viata unor oameni normali ce incearca sa depaseasca tragicul din viata lor cu demnitate.Un film de colectie.

0 0