If I Had a Million

Dramă (United States of America)

James Cruze, H. Bruce Humberstone, Ernst Lubitsch, Norman Z. McLeod, William A. Seiter, Norman Taurog, Stephen Roberts, Mahamat-Saleh Haroun

Joseph L. Mankiewicz, Grover Jones, William Slavens McNutt, Mahamat-Saleh Haroun

Paramount

11 August 2020

<p align="justify">" De-as avea un milion " dezvolta o idee ce bantuie omenirea, intr-o maniera originala. 18 scenaristi si 7 regizori transpun episoadele povestirii lui Robert Hardy Andrews sub bagheta lui Ernst Lubitsch, intr-un film de scheciuri bine si profesional realizate.</p><p align="justify">Astfel, putem afla ce ar face daca ar avea un milion de dolari un condamnat la moarte, un marinar, un soldat, o prostituata, un contopist si chiar un milionar etc. Inventiv, fara momente de plictiseala filmul este un atent studiu psihologic a temperamentului, caracterului functie de trasaturile personalitatii fiecarui erou. Ansamblu de personaje este variat, plin de antren si umor dar noutatea si ingeniozitatea realizatorilor este deosebita.</p><p align="justify">Film de o amara ironie si sarcastica filosofie este interpretat in chip remarcabil de numeroase vedete. Desi la inceput , ai senzatia ca functie de personalitatea fiecaruia, ai putea ghici ce si-ar dori sa faca cu banii,  trebuie sa vezi filmul pentru a afla, trebuie sa observi atent ce-i determina alegerea facuta, gandurile si nazuintele fiecaruia.</p>

08.09.2018

Pusi la lucru 18 scenaristi si 7 regizori, care pornind de la o story imaginata de romancierul Robert D. Andrews, " Windfall " = O mostenire neasteptata, au preluat ideea scriind fiecare cate o mica poveste in legatura cu tema : Ce -as face cu un milion care mi s-ar oferi pe neasteptate?

1 0

floaredecactus

08.09.2018

Un film clasic, de bună calitate, cu actori în plină ascensiune la acea vreme...Întrebarea, valabilă şi azi, este: ce fac un marinar, un condamnat la moarte, o prostituată, un funcţionar, o bătrânică de la azil, dacă un excentric milionar îi alege, la întâmplare, din cartea de telefon, să primească, din partea lui, UN MILION DE DOLARI ? Fiecare este interesat de partea materială a vieţii...aproape că nu-i merită...singurul "bilet câştigător" este cel primit de bătrânică...este singura care investeşte ŞI pentru alţii, nu numai pentru ea...o satiră, o comedie cu accente dramatice, care spune mult despre firea umană..., despre caracterul multora...

0 2

08.09.2018

mi-a adus aminte de doua loturi ale lui caragiale, e un film bun, un clasic, merita vazut.