Fast Film, Produzioni Europee Associati (PEA)

7 Decembrie 1976

24 Septembrie 2021

Casanova este un libertin, colecționând seducții și ospățuri sexuale. Dar este el interesat cu adevărat de cineva, și este el cu adevărat o persoană interesantă? Este el cu adevărat viu?

bad1923

08.09.2018

Casanova (1976, Italia), cu titlul în original Il Casanova di Federico Fellini, este o lectură modernă a Memoriilor. Federico Felllini nu pune accentul pe poveste, pe în­tâmplări, pe peripeţii, pe aventuri, ci pe jocul subtil, im­previzibil, contradictoriu al lumii interioare a personajului său, sugerând nu ceea ce este aparent şi trecător, ci ceea ce este esenţial şi etern. De aceea, notele de galanterie, de frivolitate sunt eliminate în filmul lui. Ca şi în cazul altor personaje, de exem­plu Marcello Rubini din La Dolce Vita, Guido Anselmi din 8 1/2 sau Fred din Ginger şi Fred etc., Casanova este genul de individ uman frământat, bântuit de îndoieli şi aşteptări, angajat pe un traseu al cunoaşteri şi autocunoaşterii. În fond, prin Casanova, Federico Fellini coboară în eul său fantezist şi capricios, neliniştit si vizionar. O memorabilă interpretare a prota­gonistului realizează actorul canadian Donald Sutherland. Şi Mario Monicelli a realizat un film despre faimosul aventurier şi cuceritor, Casanova 1970 (1972, Italia), tot o lectură modernă a Memoriilor, dar într-o ambianţă con­temporană, pe fundalul unei viziuni caricaturale a regimu­rilor totalitare, intolerante.

1 0

Niculescuhenry

08.09.2018

ruleaza acum pe m1 TV dar nu inteleg nimic pentru ca e in italiana si subtitrarea e in maghiara:(

0 4

tanialee

08.09.2018

Un film interesant si foarte diferit de cele din ziua de azi. Filmul este un amestec de distractie, bautura, nobilime, fete, sex, peruci si costume extraordinare. Donald Sutherland s-a transpuns excelent in pielea personajului, facand sa imi creasca considerabil respectul pentru el. Modul in care a fost creata imaginea lui Giacomo Casanova, mi s-a parut foarte potrivita pentru un amant italian. Mie mi-a placut! Probabil pentru ca e un film non american si eu mereu am un respect mai mare pentru genul acesta de filme.

1 0