Bernardo Bertolucci

Mars Films, Marianne Productions, Maran Film

21 Octombrie 1970

28 Iulie 2021

Un italian cu o voință slabă devine un fascist care merge în străinătate pentru a aranja asasinarea vechiului său profesor, care este acum un președinte politic.

08.09.2018

nu a fost ceea ce ma asteptam eu; mi-a creat un amalgam de stari amestecate si uneori contradictorii; decorurile sunt suprarealiste in special cele ce invatiseaza obiecte ce conduc la ideea de autoritate a statului; culmea asta mi-a creat impresiea de nerealism, ca si cum vedeam un film sf ieftin; dansul celor doua femei chiar a fost foarte bine realizat, se simtea erotismul si pasiunea; dominique sanda a interpretat jalnic scena omorului; tipetele sale erau necredibile , iar alergarea prin padure parea un joc al flirtului decat o fuga pentru salvarea vietii; un film interesant, ce poate fi incadrat in categoria filmului de arta , dar nu e cea mai buna creatie a regizorului, e un film mediocru.

0 0

Bibi_TM

08.09.2018

Bertolucci, un regizor si totodata scenarist, cunoscut ca avand inclinatii marxiste, la care politica si sexul ocupa un loc regal, ''inventeaza'' un film despre procesele de constiinta si actiunile unui tanar fascist care, in 1935, e trimis din Italia in Franta pentru a-l asasina pe un profesor de filozofie care lupta impotriva fascismului. Actiunea filmului se desfasoara in flashback-uri, pe durata unui drum parcurs cu masina de catre actorul principal, Marcello Clerici, un fel de stoneface fara de sentimente si imperturbabil, pe care nici macar moartea femeii iubite nu-l misca in nici un fel. Trecand peste aceasta incercare de prezentatre a filmului, ceea ce pe mine m-a impresionat cel mai mult a fost dansul pe care cele doua femei de care Marcello Clerici se foloseste nemilos, Giulia si Anna, il improvizeaza nonconformist intr-un restaurant din Paris.

0 0

08.09.2018

Povestita in flashbackuri, istoria foarte intelectuala a lui Bernardo Bertolucci despre mecanismele fascismului este exceptional redata in imagini de marele operator Vittorio Storaro care reuseste sa transforme scenariul ambivalent despre patricid, homosexualitate si tradare intr-un festin pentru ochi si minte.Reactia critica majora si marea senzatie produsa in lumea intreaga a ramas inca in amintirea mea.

0 0