In the Footsteps of Alexander the Great (1998)

4 Mai 1998

2 Iunie 2020

<p align="left">Incercarea lui Michael Wood de a reconstitui traseul facut de Alexandru Macedon in antichitate se bucura de regia lui David Wallace. Lungul drum al marelui general ne apare in patru episoade: "Fiul lui Dumnezeu", "Stapanul Asiei", "Traversand InduKursh" si "Spre capatul Pamnatului", fiecare cu imagini care mai de care mai tentante. E o calatorie plina de neprevazut, prin multe locuri care astazi nu sujnt chiar cele mai sigure(ca de exemplu patrunderea in Fasia Gaza). Filmul urmareste toate izvoarele orale despre Alexandru cel mare, legendele locale, povestirile pastrate pana azi, cantecele care il zugravesc uneopri ca un erou, alteori ca un adevarat demon.</p>

ioanlaslo

28.03.2009

Cele 4 episoade in care autorii filmuluiisi propun sa ne povesteasca o calatorie de 32.000 de km pe urmele pasilor lui Alexandru cel mare sun tot adevarata productie BBC, cu tot ce insemna calitatea garantata de acerasta. Ele vin sa reliefeze fantastica personalitate a Antichitatii, judecata fie ca marele general, celebrul razboinic, legenda de altadata, fie ca Alexandru cel Blestemat (in Iran), care "ia copii daca nu sunt cuminti". Dincolo de toate avem de a face cu atentia acordata unui om care era legendar in ca de pe vremea vietii sale, dojenit de "copacul vorbitor" din India pentru ca a dorit sa cucereasca aceasta tara, dar care i-a spus inca de pe atunci ca "desi va muri de tanar, va avea sansa ca numele sau sa fie cunioscut de intreaga lume si nu va fi uitat". E clar ca nu e povestea "unui om obisnuit, care avea idei obisnuite", iar aceea de a cuceri Imperiul Persan a fost una dintre cele mai neobisnuite. Carisma sa, reusita de a aduna in jurul sau nu numai pe grecii cei care anterior ii considerau pe macedoneeni inferiori("nu sunt buni nici de sclavi"), ci chiar si pe membri familiei celui invins( se stie ca mama lui Darius ii era fidela cuceritorului si s-a sinucis prin infometare atrunci cand Alexandru parea bolnav de moarte), capacitatea de a reorganiza unul dintre cele mai spectaculoase state existente vreodata, toate sunt calitatile unei figuri de geniu. Documentarul e o realizare de exceptie,care nu trebuie ratat nici intr-un caz.Cei mai multi dintre noi am vazut probabil "The great Alexander", film artistic mai mult sau mai putin controversat, dar daca dorim sa avem o imagine corecta, complexa si realista asupra macedoneanului , avem sansa acestul film. De un 9 meritat spun eu!

1 1

epicvlas

16.04.2011

acest documentar lam vazut si lam revazut de vreo 30 de ori si tot nu ma satur. un documentar extraordinar despre actiunile celui mai mare cuceritor din lume alexander the great. michael wood istoricul ne duce p meleagurile unde alexandru cel mare a pasit impreuna cu armata sa. sincer daca o sa ajung regizor acest documentar imi v-a fi inspiratia ideala pt scenariul pt filmul alexandru macedon.

0 0