In the Heart of the Sea

Thriller, Dramă, Aventuri, Acțiune, Istoric (Spain, United States of America)

Ron Howard

Imagine Entertainment, Spring Creek Productions, Roth Films, K. JAM Media, Cott Productions, Surf Film, Enelmar Productions, A.I.E., Warner Bros. Pictures

20 Noiembrie 2015

4 Decembrie 2015

În iarna anului 1820, vasul de vânătoare de balene din Noua Anglie, Essex, a fost atacat de un lucru pe care nimeni nu-l putea crede: o balenă de mărimea și voința mamutului și un simț aproape uman al răzbunării. Dezastrul maritim real va inspira Moby Dick-ul lui Herman Melville. Dar asta a spus doar jumătate din poveste. „Inima Mării” dezvăluie consecințele teribile ale întâlnirii, în timp ce echipajul supraviețuitor al navei este împins la limitele lor și forțat să facă necrezutul să rămână în viață. Furtunile furioase, foametea, panica si disperarea, oamenii vor pune in discuție cele mai adânci credințe, de la valoarea vieții lor la moralitatea comerțului lor, în timp ce căpitanul lor caută direcția în largul oceanului, iar primul său coleg încă dorește să pună marea balenă jos.

08.09.2018

Unul dintre titlurile anului acesta pe care le asteptam cel mai mult. Initial trebuia sa aibe premiera in primavara insa oarecum premiera a fost amanata pana acum pentru a avea o sansa la sezonul premiilor acordate in aceasta iarna. Acest detaliu mi s-a parut dulce-amarui, fiind usor trist ca a fost amanat insa de asemenea increzator ca v-a fi ceva uimitor. Totusi in ultima sapatamana au aparut review-urile la acest film si acestea nu au fost chiar atat de elogioase. Astfel si mie asteptarile mi-au scazut putin In The Heart Of The Sea mi s-a parut un film ok, nu atat de grozav pe cat credeam initial. Totusi a fost o poveste interesanta care usor poate fi impartita in doua secvente. Prima mi s-a parut usor lipsita de intensitate insa focusata mai mult pe actiune si aventura pe cand a doua jumatate devine o ampla poveste de suprvietuire. Mi-a placut mult mai mult aceasta a doua secventa care este clar mult mai intensa si dramatica. Finalul a fost unul ok, o concluzie rationala a unei aventuri teribile. Firul narativ este prezentat in flashback-uri fapt pe care la inceput l-am blamat insa treptat isi descopera un rol esential in intregul acestui film. Punctul forte al acestui film este reprezentat de regie, prin nivelul vizual foarte ridicat. Sunt o sumedenie de cadre uimitoare surprinse de regizor, imagini care nu au cum sa nu-ti starneasca anumite reactii. Pe langa acest foarte important detaliu, Ron Howard reuseste intr-o mare masura sa fie si coerent in povestire, sa nu plictiseasca si sa implice emotional publicul. Nu m-au surprins momentele de actiune, nici nu m-a deranajat acest lucru si nici nu sunt foarte multe momente de acest fel. Am apreciat mai mult modul in care personajele au primit importanta, relatia dintre acestea, modul in care toate aceste evenimente tragice au fost percepute de un copil. Distributia cuprinde foarte multe nume cunoscute mie. Desigur ca australianul Chris Hemsworth este in prim planul actiunii care impresioneaza la sfarsit cu o transformare fizica destul de reusita. Tom Holland mi-a placut poate cel mai mult din intreaga distributie. Am apreciat cele cateva aparitii ale superbei Charlotte Riley. Ii remarc desigur si pe britanicii Cillian Murphy, Brendan Gleeson, Ben Whishaw. In The Heart Of The Sea este o aventura interesanta prin prisma ideii centrale care sta la baza acestui film. Totusi filmul se remarca cu un nivel vizual super ridicat, cu o regie excelenta si mai putin cu povestea, care devine cu adevarat interesanta in ultimele 50-60 de minute. Mi-a placut desigur doar ca ma asteptam la ceva mult mai deosebit. Probabil ca dupa excelenta colaborare dintre Hemsworth si Howard din urma cu doi ani ma asteptam la acelasi lucru si de la filmul de fata. Oricum nota 8 si clar o recomandare.

4 2

Dragos_87

08.09.2018

Povestea incepe bine,o aventura pe vapor cu multe sperante dar din nefericire pe mare nu te poti astepta la lucruri pozitive cand trebuie sa-ti parasesti din motive clare ambarcatiunea...Mai mult nici nu cred ca se putea face dintr-o asemenea poveste relatata frumos de unul dintre membrii echipajului,il recomand cu incredere.

1 1

cezarica98

08.09.2018

Film bun, spectaculos, o poveste captivanta si foarte bine etalata pe ecran, cadrele surprinse pentru a incanta spectatorul, iar laudele merg direct spre regizor, care a avut intuitia de a arunca pe ecran o distributie de exceptie. Toate personajele din film sunt principale, un echipaj care nu este unul oarecare simtindu-se in largul lor pe mare, pleaca in vanatoarea balenelor pentru uleiul lor. Casalotul de dimensiuni colosale poarta cicatricile de-a lungul anilor de cate ori a fost vanat, riposteaza cum nici nu te astepti, vaneaza la randul lui si scufunda o nava, apoi barcile de supravietuitori una dupa alta. Scenariul ne arata vina care o poarta ambele tabere, lupta supravietuiri si a sacrificiilor pe care le face omul pt a supravietui, orgoliile, dintre capitan si secund se bat cap in cap, principiile morale si de viata, iar fiecare personaj ne ofera rand pe rand cate o lectie de viata. Mi-a placut enorm interpretarea lui Chris Hemsworth, un rol extrem de bun, un personaj cu o dorinta interioara de a ajunge capitan, obsesia de a captura "bestia", rationamentul lui de a salva echipajul, un cadru spre final intre el si casalot iti ramane in memorie, nu il poti uita, o sa stiti despre ce vorbesc, de aceea il recomand spre vizionare, merita.

2 1