Inception

Acțiune, Thriller, SF, Mister, Aventuri (United Kingdom, United States of America)

Christopher Nolan

Legendary Entertainment, Syncopy, Warner Bros. Pictures

14 Iulie 2010

30 Iulie 2010

Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) este un hoț priceput, cel mai bun în domeniul periculoasei arte a extracției, adică al furtului de informații și secrete prețioase din subconștientul oamenilor în timp ce aceștia visează, când mintea lor este cel mai vulnerabilă.

268 Ordonare după: | |

heath.kaos

08.09.2018

Extraordinara combinatie ! Pentru mine, un film regizat de Christopher Nolan, cu o asemenea distributie (apreciez toti actorii - cast perfect), dar in special ideea de film regizat de Chris Nolan in care personajul principal e DiCaprio mi se pare mai mult decat interesanta. Filmele semnate de acest regizor intotdeauna m-au incantat din toate privintele si este cunoscut pentru faptul ca nu da gres la distributie. Cu sau fara dnl DiCaprio tot as fi urmarit cu nerabdare acest film, dar cand ma gandesc la prestatiile sale exceptionale din The Aviator, Catch Me If You Can, What's Eating Gilbert Grape si The Departed, asteptarea premierei Inception pare infinita. Si inca o data domnul Nolan imi dovedeste ca avem gusturi comune in materie de actori , genuri si scenarii de film. :))

16 24

Egrig

08.09.2018

- Ideea excelenta, originala cu enorme resurse, putea sta la baza unui scenariu copleşitor. - Finalul – genial prin eleganta si simplitatea cu care în câteva cadre din final schimbă complet perspectiva asupra întregului film. Aici este nevoie să mă explic puţin şi ca sa pot face acest lucru, este necesar să rememorăm câteva aspecte din scenariu, astfel: - Fiecare membru din echipa are câte un totem căruia trebuiau sa-i memoreze toate detaliile şi imperfecţiunile, acesta fiind şi elementul de control, (în cazul în care totemul există atunci sunt în visul lor – în caz contrar se găsesc fie în visul altcuiva, fie în realitate). Aceasta este o regulă care ni se dezvăluie când intră ultimul membru in echipă – Ariadne. - Singurul care face exceptie de la regula este Dom Cobb. Totemul sau este preluat din „seiful memoriei” sotiei sale (Mal) in timpul visului lor comun şi nu are reprezentare în plan fizic (nu există în realitate) fiind doar o imagine mentala a totemului soţiei sale, pe care o preia după moartea acesteia făcând-o propriul sau totem. În ultimele cadre, în locul aşteptatei transfocări pe scena întâlnirii lui Dom Cobb cu copii (dacă finalul ar fi fost unul clişeistic), această scenă, dimpotrivă este părăsită de obiectiv, care, printr-un travling lateral explorează o scenă aparent fără importanţă în care apare masa din respectiva cameră, parcă avertizând cinefilul de dezvăluirea unui element surpriză. Şi într-adevăr… spre finalul mişcării de travling, intră în cadru totemul lui Dom – titirezul învartindu-se, dupa care… blackout – prin această închidere bruscă, regizorul parcă întrebând cinefilul: „Eeei… şi acum spune tu cum s-a ajuns aici, ştiind că totemul lui John nu poate să apară decât în visul său (acesta fiind şi elementul de control care diferenţiază visul de realitate)?” – lăsând finalul deschis unei largi palete de scenarii posibile pe care cinefilul este invitat să şi le imagineze. Mie mi s-a părut genial finalul, dar desigur aceasta este o părere strict personală. ŞI TOTUŞI… - Scenariul este mai mult complicat decât complex. Dacă am exclude scenele de acţiune, şi încurcăturile care apar în timpul acestora, nu am mai rămâne cu mare lucru. - Un film făcut parcă doar pentru emisfera stângă a creierului, păcătuind printr-un mare dezechilibru dintre raţiune şi afect, resursele intelectului raţional fiind mult mai intens solicitate decât resursele afective. Chiar dacă ideea scenariului oferea posibilităţi vaste de introducere şi a unor scene în care personajele ar fi putut exprima o mare varietate de emoţii, acestea sunt relativ puţine iar emoţiile sunt destul de inexpresiv şi de plat exprimate. Şi cum pe baza emoţiilor se formează predispoziţiile (sau cum îi spunem noi starea de spirit), lipsa acestora ne dă un sentiment de „lipsă de culoare” a filmului, de tern, de cenuşiu. - Un alt element de lipsă de echilibru a structurii filmului o constituie numărul şi lungimea scenelor de acţiune, mult mai multe şi mult mai lungi decât o cerea ideea de bază. În final, putem spune ca este un film care trebuie văzut, chiar un film bun (cu toate aceste minusuri) dar cum atât de frumos şi sintetic concluziona pictorul Italian Carlotti „Frumuseţea este suma părţilor care, conlucrând împreună, nu necesită a fi nimic modificat, nimic adăugat, nimic îndepărtat” – dacă s-ar fi ţinut cont de această regulă, filmul ar fi putut fi o capodoperă – mare păcat.

39 37

sabaka

08.09.2018

l-am vazut aseara..nu m-a impresionat dar nici nu m-a dezamagit..cred ca umflati prea mult in pene acest film..e un film bun..o idee originala bazata pe starea de vis..expusa neclar..un scenariu incalcit..filmul are o greseala de regie si o greseala de scenariu..daca ati privi atent filmul le-ati sesiza..leonardo di caprio joaca fara repros..si ca sa va dezamagesc cred ca acest film nu va lua oscarul..dar va fi sigur nominalizat..

1 4